خواص نخود فرنگی

خواص نخود فرنگی برای لاغری و کودکان و درمان دیابت و چاقی قند خون

خواص نخود فرنگی ، این گیاه خوراکی غنی از پروتئین بوده و در عین حال مقدار زیادی ویتامین و املاح را نیز در خودش جای داده‌ است و از خوراکی‌های مغذی و رژیمی سالم محسوب می‌شود.

خواص نخود فرنگی

کنترل وزن و لاغری

خواص نخود فرنگی ، به دلیل اینکه چربی بسیار کمی دارد و میزان کالری آن پایین است در مقایسه با دیگر حبوبات مانند لوبیا کالری پایین تری دارند و به خاطر همین ویژگی برای کنترل وزن بسیار مفید می باشد .

استخوان و پوکی استخوان

این گیاه به خاطر این که منبع غنی از ویتامین کا ویتامین دی می باشد و این ویتامین ها تأثیر زیادی در جذب کلسیم دارند . از مصرف آن برای تقویت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مناسب می باشد . ویتامین کا برای جلوگیری از بیماری هایی مانند ورم مفاصل و همچنین آلزایمر بسیار مفید است .

پیش گیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی

فیبرها و آنتی اکسیدان های موجود در نخود فرنگی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و همین امر باعث پیش گیری از سرطان می‌شود . نخود فرنگی سرشار از مواد معدنی آهن و کلسیم و روی و مس منگنه و غیره می باشد . که همین مواد معدنی سیستم ایمنی بدن شما را تا حد چشمگیری تقویت خواهد کرد .

پیش گیری از بیماری های قلبی

ترکیبات ضد التهابی موجود در نخود فرنگی باعث پاکسازی و تقویت رگهای خونی خواهد شد . قندی که از هضم غذا در خون به وجود می آید به خاطر پروتئین و فیبر بالای نخود فرنگی خیلی زود از بین می رود و باعث کاهش آنتی اکسیدان های مقاوم به انسولین میشود . به علت این که سرشار از آهن می باشد مصرف آن را برای زنان باردار یا شیرده توصیه می کنی البته مشاوره با پزشک مورد نظر فراموش نشود

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 فروردین 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.