طرز تهیه مربا موز

طرز تهیه و پخت مربا موز خوشمزه خانگی با انواع مغز ها مقوی و پر انرژی

مربا موز ، اگر شما اهل آشپزی هستید و انواع اقسام ترشی و مربا را در خانه تهیه می کنید پیشنهاد می کنیم از میوه های اضافه قبل از خراب شدن شربت و مربا و کمپوت خانگی تهیه کنید .

مواد لازم برای تهیه مربا

مواد لازم برای تهیه مربا موز

  • شکر نیم کیلو
  • موز ۷ عدد
  • کمی آبلیموی تازه (آب ۳ عدد لیموی تازه)
  • زعفران دم کرده در گلاب به میزان دلخواه
  • خلال پسته و بادام و گردوی خرد شده در صورت تمایل
  • آب مقداری (تقریبا ۲ پیمانه)
دستور پخت

طرز تهیه مربا موز

مرحله اول

برای تهیه مربا موز ، ابتدا شکر و آب را درون قابلمه ریخته و بر روی اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا شکر درون آب حل شود و قوام بیاید . اکنون پوست موزها را جدا کنید و آنها را بصورت حلقه حلقه برش بزنید ، موز ها را با آب لیمو آغشته کنید .

مرحله دوم

موزهایی که حلقه حلقه می کنید نه زیاد نازک باشد نه زیاد ضخیم . اضافه کردن آب لیمو باعث می شود که از تیره شدن رنگ موزها جلوگیری کند . پس از اینکه شربت آماده شد موزها را درون قابلمه ریخته و برای ۵ دقیقه اجازه می دهیم تا بجوشد .

مرحله سوم

مراقب باشید اگر مربا خوشرنگ زیاد بجوشد موزها حالت خود را از دست می‌دهند و له میشوند . در لحظات پایان پخت زعفران و گلاب را هم به مواد اضافه کنید و کمی آنها را هم زده تا یکدست شوند اکنون می توانید اجاق گاز را خاموش کنید .

مرحله چهارم

مربا خانگی خوشمزه که سرد شد می‌توانید خلال پسته و یا هر مغز دیگری را که در نظر گرفته اید اضافه کنید اجازه دهید تا در دمای محیط خنک شود سپس درون ظرف ریخته و در یخچال نگهداری کنید . اگر موزها را با چاقوی پلاستیکی برش بزنید دیرتر سیاه میشوند . وقتی که شربت به خوبی قوام آمد موز را اضافه کنید و خیلی سریع از روی اجاق گاز بردارید .

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 فروردین 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.