طرز تهیه حلوا سیاه

طرز تهیه حلوا سیاه مجلسی و خوش رنگ برای نذری و هییت مواد لازم

حلوا سیاه یکی دیگر از انواع حلواهای محلی میباشد که طعم بسیار خوشمزه ای دارد و از آن در مجالس و مناسب ها استفاده میکنند . مدت زمان مورد نیاز برای پخت حلوا تقریبا ۵۰ دقیقه میباشد .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه حلوا سیاه

  • زعفران دم کرده ۵ قاشق غذاخوری
  • آب یک و نیم لیوان
  • گلاب یک سوم لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • پودر هل سبز یک چهارم قاشق چایخوری
  • کره ۵۰ گرم
  • آرد گندم ۲ لیوان
دستور پخت

طرز تهیه حلوا سیاه

مرحله اول

برای تهیه حلوا سیاه ابتدا شیره آن را تهیه کنید برای اینکار قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس شکر را با آب و گلاب و زعفران و هل مخلوط کنید ، اکنون این مواد را درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا برای ۵ دقیقه بجوشد .

مرحله دوم

در این مرحله روغن را درون قابلمه ای جداگانه ریخته و آن را بر روی اجاق گاز بگذارید تا گرم شود . در این فاصله زمانی برای دو مرحله الک کنید و آن را درون ماهی تابه بریزید و تفت دهید تارنگ آرد کرمی شود و بوی خامی آن گرفته شود .

مرحله سوم

زمانی که آرد را تفت میدهید مرتب آن را هم بزنید تا ته نگیرد ، پس از اینکه کرم رنگ شد روغن داغ را اضافه کنید ، حالا آرد و روغن را با هم مخلوط کنید تا زمانی که آرد سرخ شود و رنگ آن به صورت قهوه ای سوخته در آید .

مرحله چهارم

حالا زمان آن رسیده که حرارت را کم کنید و شیره داغی را که از قبل تهیه کرده بودید به آرد اضافه کنید حالا تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و تفت دهید ، کره را به حلوا خانگی اضافه کنید و مدام مواد را هم بزنید تا حالا خودش را بگیرد .

مرحله پنجم

زمانی که حلوا به روغن افتاد ، آن را از روی اجاق گاز برداشته و با پسته و پودر نارگیل تزیین نمایید . زمانی که روغن را اضافه میکنید میتوانید ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو به حلوا اضافه کنید تا رنگ حلوا تیره تر شود .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 فروردین 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.