طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 4 ماهه و شش ماهه مکمل غذایی کودک

حریره بادام برای نوزاد یک مکمل کامل میباشد که میتوانید نیاز غذایی کودک ۶ ماهه در حال رشد و نمو را تامین کند . چون بادام سرشار از مواد مغزی و ویتامین ها میباشد . با مشورت از دکتر از بادام برای غذای کودکتان استفاده نمایید .

مواد لازم برای تهیه خوراک نوزاد

مواد لازم برای تهیه حریره بادام

  • بادام: ۶ عدد
  • آرد برنج: ۱ قاشق غ خ
  • آب : نصف استکان برای بادام
  • شیر خشک یا شیرمادر ۱ پیمانه (حدود ۳۰ میلی‌لیتر)
  • آب سرد: ۱ استکان(حدود ۶۰ میلی‌لیتر) برای آردبرنج
دستور پخت

حریره بادام برای نوزاد

مرحله اول

برای تهیه حریره بادام برای نوزاد ابتدا بادام ها را درون آب جوش برای مدت زمان ۳۰ ثانیه قرار دهید سپس آنها را آبکش کنید و روی شان آب سرد بگیرید بعد از انجام این کار خیلی سریع و راحت پوست آنها را جدا کنید حالا بادام ها را با نصف استکان آب درون مخلوط کن بریزید و با هم میکس کنید .

مرحله دوم

حالا مخلوط بدست آمده را از صافی رد کنید و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار بدید و مدام آن را هم بزنید تا ته نگیرد . حالا آرد برنج رو داخل آب سرد حل کنید و به مخلوط روی اجاق گاز اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا غلیظ شود .

مرحله سوم

زمانی که پخته شد و آن را از روی اجاق گاز برداشتید ،یه پیمانه شیر خشک یا اینکه دو قاشق مربا خوری شیر مادر بهش اضافه کنید . مقدار مصرفی غذای نوزاد را برداشته و الباقی آن را می توانید درون ظرف در دار برای دو روز در یخچال نگهداری کنید .

مرحله چهارم

اگه حریره‌بادام زیاد درست کردی فقط به وعده غذایی نوزاد شیر اضافه کنید . اگه کوچولوی شما به پروتئین گاوی حساسیت نداره می تونید آرد برنج رو به جای آب با شیر پاستوریزه مخلوط کنید .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 24 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.