خواص بامیه

خواص بامیه

خواص بامیه در ادامه شما را قصد داریم با خواص بینظیر این بمب کوچک آشنا کنیم ، غذای ما داروی ماست . این گیاه خواص درمانی زیادی دارد همچنین برای پیشگیری از انواع مریضی ها مفید است . با آن بیشتر آشنا شوید .

خواص درمانی بامیه در طب سنتی

خواص بامیه

خواص و مضرات بامیه

دست داریم شما را با خواص بامیه آشنا کنیم ، طبع این گیاه سرد و تر میباشد اگر آن را به صورت نارس بجوشانید و جوشانده آن را مصرف کنید بسیار مقوی می باشد . برای افرادی که دچار مشکل سوزاک می باشند و در هنگام ادرار احساس درد می کنند توصیه می کنیم بامیه را آبپز کنند و آب آن را قبل از غذا مصرف کنند .

درمان سیفلیس در خانه

برای التیام زخم ها مفید می باشد که ریشه آن را به جوشانید و برای درمان سفلیس از آن استفاده کنید . یکی از مضرات و مشکلات مصرف بامیه ایجاد عرق زیاد می باشد . افرادی که دچار ورم روده می باشند می توانند از لعاب بامیه برای درمان مشکل خود استفاده نمایند .

درمان خانگی سنگ کلیه

افرادی که دارای سنگ مثانه هستند می توانند بامصرف جوشانده این گیاه سنگ خود را دفع نمایند . برای درمان تشنج توصیه می شود از دمنوش تخم بامیه استفاده کنیم . برای تهیه دمنوش ۳۰ گرم تخم بامیه را در ۵۰۰ سی سی آب بجوشانید .

لطافت پوست در طب سنتی

یکی دیگر از خواص بامیه مصرف آن برای داشتن پوست لطیف می باشد . بیمارانی که گواتر دارند با مصرف برگ و ساقه بامیه به خاطر ید موجود در آن می‌توانند بیماری خود را درمان نمایند . برای تقویت بینایی مصرف آن را توصیه می کنیم .

درمان خانگی بلغم

این گیاه منبع غنی از ویتامین b۱ می باشد و برای درمان عضلات و اعصاب ضعیف داروی مفیدی می باشد . با مصرف این گیاه فساد خون و بلغم و صفرا و سودا را رفع کنید .

درمان خانگی دیابت

بر اساس تحقیقات محققان مصرف بامیه برای بهبود پانکراس و کبد در افرادی که دچار دیابت هستند بسیار موثر می‌باشد . مصرف آن باعث تعادل در حساسیت انسولینی می شود و بهترین مکمل برای بیماران دیابتی می باشد ، اگر خورش بامیه را دوست ندارید از ترشی بامیه استفاده کنید .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.