طرز تهیه کراکت مرغ

طرز تهیه کراکت مرغ خانگی و مجلسی مغز دار رستورانی برای دو نفر

کراکت مرغ ” یکی از خوراک های متنوع و بسیار لذیذ خوشمزه که میتوانید با مرغ آن را تهیه نمایید ، برای پخت این خوراک از مواد و افزودنی هی متنوع میتوانید استفاده نمایید و طعم غذایتان را باب میل خود و خانواده تغییر دهید ، در این زمینه شما محدودیتی نخواهید داشت .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه کراکت مرغ

سیب‌زمینی: ۴ عدد

سینه مرغ: نصف سینه کامل

جعفری: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا : نصف لیوان

تخم‌مرغ : ۲ عدد

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

آرد سوخاری: نصف لیوان

پاپریکا و پودر سیر به میزان لازم

پیاز: یک عدد

سیر: یک حبه

چوب دارچین: یک تکه

دستور پخت

طرز تهیه کراکت مرغ

در ادامه مطلب شما را با روش پخت طرز تهیه کراکت مرغ خانگی خوشمزه و مجلسی آشنا خواهید شد برای شروع سینه مرغ را همراه با پیاز و پودر سیر و پاپریکا و زردچوبه و نمک و فلفل و سیر و چوب دارچین درون قابلمه ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید .

مرحله اول

حالا حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا به آرامی مرغ پخته شود پس از اینکه پخته شد آن را ریش ریش کنید سپس سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه دیگری آن را به صورت آب پز آماده نمایید سیب زمینی های پخته شده را پوست بگیرید و آنها را له کنید .

مرحله دوم

یک کاسه مناسب با موادی که دارید انتخاب کنید سپس جعفری خرد شده را همراه با سینه مرغ و پنیر پیتزا درون کاسه بریزید پس از انجام این کار سیب زمینی و یک عدد تخم مرغ را اضافه نمایید و به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملاً منسجم و یکدست شوند .

مرحله سوم

پس از این که مایه کوکوی‌مرغ شما آماده شد ، از آن به اندازه یک نارنگی کوچک برداشته و با حالت دلخواه خود فرم دهید سعی کنید همه کراکت ها را یک شکل و یک اندازه حالت دهید ، حالا درون یک بشقاب آرد سوخاری را ریخته و درون یک کاسه جداگانه تخم مرغ را بشکنید .

مرحله چهارم

کراکت های آماده شده را درون تخم‌مرغ بچرخانید سپس آنها را درون آرد سوخاری گذاشته تا تمام قسمت های آن به آرد آغشته شود ، ماهیتابه خودتونو روی اجاق گاز قرار دهید و روغن اضافه کنید زمانی که روغن به خوبی داغ شد حرارت را کم کنید و کراکت خوشمزه خود را درون روغن سرخ کنید .

مرحله پنجم

اگر احساس کردید در هنگام سرخ کردن کراکت ها از هم جدا می‌شوند یک تخم مرغ به مایه کوکو اضافه کنید ، برای پخت این غذا از ادویه های مختلف میتوانید استفاده کنید ، غذای خود را همراه با سس و سبزی خوردن تازه سرو نمایید .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 17 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.