طرز تهیه ماهی نمکی

طرز تهیه و پخت ماهی نمکی جنوبی ترکیه ای به روش شمالی در فر و ماهیتابه

ماهی نمکی بسیار راحت پخته میشود اما در عین حال طعم بینظیر و خوشمزه ای خواهد داشت . در این روش میتوانید ماهی شکم پر هم طبخ کنید . توجه کنید که ماهی حتما باید با پوست باشد . ماهی را درون فر و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد برای مدت زمان ۴۰ دقیقه میتوانید قرار دهید .

مواد لازم برای خوراک ۲ نفر

مواد لازم برای تهیه ماهی نمکی

  • ماهی با پوست ۱ عدد (از هر نوع)
  • سویاسس و روغن زیتون و آبلیمو مقداری
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • فلفل ، زردچوبه، پودر سیر ، پودر پیاز
  • سبزی معطر ۱ ق غ
  • نمک برای پخت ۸۰۰ گرم
  • آب برای پخت چند قاشق
دستور پخت

طرز تهیه ماهی نمکی

مرحله اول

برای تهیه ماهی نمکی خوشمزه و لذیذ ابتدا ماهی را به خوبی تمیز کنید داخل شکم ماهی را شسته و آنرا درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی ماهی کاملاً گرفته شود پس از انجام این کار درون یک کاسه سس سویا را همراه با روغن زیتون و آبلیمو و ادویه و سبزی معطر مخلوط کنید حالا سیر و پیاز حلقه شده را نیز به مواد اضافه نمایید

مرحله دوم

پس از اینکه ماهی خشک شد آن را درون سسی که تهیه کرده بودید قرار دهید و تمام قسمت های پوست ماهی را به این سس آغشته کنید و اجازه دهید تا ماهی برای ۳ الی ۴ ساعت در این سس استراحت کند تا کاملاً مزه دار شود .

مرحله سوم

اکنون آب و نمک را با هم مخلوط کنید تا حالت خیسی شبیه به شن و ماسه پیدا کند . حالا ماهی را از درون سس خارج کنید و روی دستمال خشک قرار دهید تا رطوبت آن گرفته شود . توجه داشته باشید که قسمت بیرونی ماهی نباید مرطوب باشد وگرنه نمک را به خود جذب می‌کند .

مرحله چهارم

برای پخت ماهی یک ماهیتابه نسبتاً بزرگ را بر روی اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود ، حالا نمک را درون ماهیتابه ریخته به طوری که کاملاً کف ماهیتابه را بپوشاند ، ماهی مزه دار شده را درون ظرف قرار دهید و دوباره با اضافه کردن نمک روی ماهی را کاملاً بپوشانید .

مرحله پنجم

اکنون خوراک ماهی شما آماده پخت می باشد ، درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا برای ۴۵ دقیقه و با حرارت ملایم غذا بپزد . در هنگام پخت استفاده از دم کنی هم به نام آن می باشد توجه داشته باشید در هنگام پخت درب ماهیتابه را به هیچ وجه باز نکنید .

مرحله ششم

در پایان با یک گوشت کوب نمک را بشکنید و ماهی را از درون آن خارج کنید ، پس از اینکه پوست آن را جدا کردید غذای خود را به مقدار کمی روغن زیتون و آبلیمو آغشته کرده و سرو نمایید . از زعفران آب شده هم میتوانید برای مرینیت ماهی استفاده کنید .

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.