طرز تهیه ترافل شکلاتی

طرز تهیه انواع ترافل شکلاتی رژیمی ساده با کیک و بیسکوییت خانگی بدون فر

ترافل شکلاتی یکی از شکلات های پرطرفدار خشمزه و مجلسی میباشد که میتوانید ان را به صورت دست ساز و خانگی تهیه نمایید و با اضافه کردن انواع طعم دهنده ها ( پودر نارگیل و مغزها ) و شکلات های  میوه ای شکلات خود را تزیین نمایید . شیرینی پزی در خانه را یاد بگیرید و استفاده کنید .

مواد لازم برای تهیه دسر شکلاتی

مواد لازم برای تهیه ترافل شکلاتی

۴۵۰ گرم کیک شکلاتی

۱۴۰ میلی لیتر خامه

۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم شکلات شیری یا تلخ

دستور پخت

طرز تهیه ترافل شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه ترافل شکلاتی خوشمزه در منزل ابتدا کیک را به صورت پودر در می‌آوریم ، سپس ماهیتابه را رو حرارت قرار می دهیم و خامه را درون ماهیتابه می ریزیم ، وقتی از کناره‌ها حباب زد اجاق گاز رو خاموش میکنیم و شکلات رو به خامه اضافه می کنیم .

مرحله دوم

حالا خامه و  شکلات رو با هم مخلوط می کنیم تا گاناش آماده بشه ، حالا این مخلوط را با پودر کیک ترکیب می کنی و به صورت خمیر در می آوریم با دست خمیر را ورز می دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود سپس آن را برای مدت زمان یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم .

مرحله سوم

حالا خمیر را درون یخچال خارج می کنیم و به اندازه گردو از خمیر برداشته و آن را گرد می کنیم ، سپس درون پودر کاکائو و پودر پسته و شکلات بن ماری شده یا پودر نارگیل می غلتانیم ، استفاده از این مواد بستگی به سلیقه و ذائقه خود شما دارد . حالا ترافل خانگی شما آماده برای سرو شده است .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.