طرز تهیه کوبیده بوقلمون

طرز تهیه کوبیده بوقلمون همراه با گوشت تازه و دنبه در ماهیتابه و فر گاز خانگی

کوبیده بوقلمون را در منزل و به راحتی تهیه کنید استفاده از این گوشت به خاطر این که ۴ برابر میگو فسفر دارد و برای رشد و نمو و استحکام استخوان ها مفید است بسیار توصیه می‌شود .این گوشت دارای امگا ۳ می باشد و روی تقویت سیستم ایمنی کودکان تاثیر چشمگیری خواهد داشت .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه کوبیده بوقلمون

  • نیم کیلو گوشت بوقلمون(۴۰۰گرم سینه ۱۰۰گرم ران)
  • ۱۰۰گرم دنبه گوسفندی
  • پیاز یک چ عدد رنده شده و آب گرفته شده
  • پودر سیر،زعفران،فلفل پاپریکا
  • نمک،زردچوبه،فلفل سیاه،ادویه کاری
دستور پخت

طرز تهیه کوبیده بوقلمون

مرحله اول

اگر میخواهید یک کوبیده بوقلمون خانگی با روش رستورانی تهیه کنید ، گوشت و دنبه را با هم مخلوط کرده سپس به آن پیاز را اضافه کنید و برای دو مرحله گوشت را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ کنید ، حالا نوبت اضافه نمودن انواع ادویه می‌باشد توجه داشته باشید که ادویه زیاد طعم کوبیده را تغییر میدهد و خوب نیست .

مرحله دوم

حالا پودر سیر،زعفران،فلفل پاپریکا،نمک،زردچوبه،فلفل سیاه،ادویه کاری را در اندازه های معمولی به گوشت اضافه کنید و برای ۱۰ دقیقه با دست گوشت را ورز دهید تا حسابی جا افتاده شود و ادویه بخورد گوشت برود . روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای دو ساعت درون یخچال قرار دهید .

مرحله سوم

در مرحله بعدی کف سینی فر گاز را با فویل بپوشانید سپس با فرچه روی فویل ها را چرب کنید ، دست خود را خیس کنید از مایه گوشت بردارید حالت دهید و کف سینی بچینید ، زعفران را دم کنید روی کباب کوبیده پخش کنید ، فر را هم از قبل پیش گرم کنید .

مرحله چهارم

حالا سینی را درون فر قرار دهید با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد هنگامی که روی گوشت سرخ شد ، کوبیده ها را بچرخانید و زعفران و کره را دوباره روی گوشت بزنید تا طرف دیگر آن هم برشته شود و کباب خانگی شما هم مغز پخت شود .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.