طرز تهیه چلو ماهیچه

طرز تهیه چلو ماهیچه زعفرانی مجلسی به روش رستورانی با گوساله و گوشت گوسفندی "بهترین چلو ماهیچه "

چلو ماهیچه خوشمزه و خوش طعم را به روش رستورانی تهیه نمایید روشهای مختلفی برای پخت گوشت ماهیچه استفاده می شود . یکی از آنها این است که با آب پیاز ، گوشت را می پزند و دیگری اضافه نمودن آب می باشد که فرق زیادی در نتیجه نهایی پخت غذا ندارد .

مواد لازم برای خوراک ۸ نفر

مواد لازم برای تهیه چلو ماهیچه

  • گوشت گوسفندی یا ماهیچه به مقدار لازم
  • پیاز ۴ عدد درشت (به ازای هر ۲ نفر، یک عدد پیاز درشت)
  • زعفران دمکرده ۲-۳ لیوان
  • چوب دارچین ۲-۳ تکه
  • سیر ۵-۶ حبه
  • نمک – فلفل سیاه -زردچوبه به مقدار لازم
  • کره ۵۰ گرم (میتونید حذف کنید)
دستور پخت

طرز تهیه چلو ماهیچه

مرحله اول

برای تهیه چلو ماهیچه اگه از گوشت یخ زده استفاده می کنید ،شب قبل از آشپزی آن را از درون یخچال خارج کنید تا یخ زدایی شود . حالا پیاز را در قطعات درشت و دندان گیر خرد کنید و ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و به آن روغن اضافه کنید .

مرحله دوم

در این مرحله پیازها را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید ، برای تفت دادن پیاز داغ خشک می‌توانید از روغن جامد و مایع با هم استفاده کنید . زمانی که پیاز ها سبک شدند تکه های گوشت را درون ماهیتابه ریخته و همراه با پیاز داغ تفت دهید دو طرف گوشت را تفت دهید تا تغییر رنگ دهد .

مرحله سوم

در این زمان نوبت اضافه کردن ادویه خوش عطر میباشد زردچوبه را همراه با فلفل سیاه به گوشت اضافه کنید و با هم مخلوط کرده و تفت دهید پس از انجام این کار زعفران دم کرده را همراه با چوب دارچین (پودر دارچین باعث میشه رنگ گوشتتون تیره بشه) و سیر به مواد درون ماهی تابه اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله چهارم

بعد از انجام این مراحل نوبت اضافه کردن آب جوش می رسد آب را در حدی که روی گوشت را بپوشاند اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۵ ساعت با حرارت کم گوشت کاملاً مغز پخت شود

مرحله پنجم

در ۳۰ دقیقه پایانی پخت نمک را به گوشت اضافه کنید توجه داشته باشید در اواسط پخت هم کمی گوشت را هم زده و آن را زیر و رو کنید تا دو طرف گوشت شما به خوبی پخته شود . هنگامی که آب گوشت غلیظ شد چلو مجلسی شما آماده شده است .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 11 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.