طرز تهیه پلو افغانی

طرز تهیه پلو افغانی و پلو کابلی خوشمزه مجلسی

پلو افغانی ساده و لذیذ با مرغ و یا گوشت ، یکی از خوراک های متفاوت و خوش طعمی که میتوانید با برنج تهیه کنید مانند پلو بحرینی ، زرشک پلو ، رشته پلو با مرغ ، میگو لا پلو ، پلو یونانی ، لوبیا پلو ، ارمنی پلو ، باقالی پلو با مرغ ، پلو مکزیکی ، مرصع پلو ، قنبر پلو ، انار پلو ، پلو افغانی غذای رسمی مردم افغانستان و شهر کابل میباشد .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه پلو فغانی

  • ۴۰۰ گرم گوشت گوسفند یا یک سینه مرغ
  • ۳ پیمانه برنج
  • ۴ عدد هویج
  • ۱ عدد پیاز داغ
  • ۴ ق غ زعفرون دم کرده اختیاری
  • نمک فلفل زردچوبه دارچین به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
دستور پخت

طرز تهیه پلو افغانی

مرحله اول

برای پخت پلو افغانی خوشمزه برنج را در آب نمک قرار میدهیم سپس گوشت را همراه با پیاز و ادویه و مقداری آب بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و صبر می کنیم تا گوشت بپزد پس از اینکه گوشت پخته شد آن را ریش ریش کرده یا به قطعات کوچک خرد می‌کنیم .

مرحله دوم

در مرحله بعد یک عدد پیاز را رنده کرده سپس ماهیتابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده و با مقدار کمی روغن پیاز ها را تفت می دهیم . هویج را هم به صورت خلال های بایک بری زده و پس از اینکه پیاز داغ ها سبک شیشه شد آنها را درون ماهی تابه ریخته و با هم تفت میدهیم تا به صورت نیم پز آماده شود .

مرحله سوم

حالا آبی را که با آن گوشت را پخته بودیم درون قابلمه ریخته و برنج ها را شسته و درون قابلمه ریخته و ادویه را اضافه میکنیم ، اگر احساس کردید آب برنج کم است می‌توانید مقداری آب اضافه کنید ، قابلمه را بر روی اجاق گاز قرار میدهیم و صبر میکنیم تا بجوشد .

مرحله چهارم

هنگامی که شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم می کنی و اجازه می دهیم تا برای مدت زمان ۴۵ دقیقه قابلمه روی گاز با حرارت کم بماند . تا برنج آماده شود مقداری پیاز داغ آماده کرده سپس برنج را همراه با پیاز داغ و زرشک و گوشت ریش ریش شده درون سینی آماده برای سرو می کنیم .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 11 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.