طرز تهیه ‌‌کیک تابه ای

طرز تهیه ‌‌کیک تابه ای ساده و شکلاتی دوطرفه با ماست بدون شیر دو رنگ

‌‌کیک تابعی یک میان وعده بسیار خوشمزه خانگی می باشد و برای پخت این کیک باید به چند نکته توجه کنید ابتدا واشر نارنجی ماهیتابه رژیمی را جدا نمایید حتماً از کاغذ روغنی استفاده کنید تا از سوختن کیک جلوگیری نمایید اگر می خواهید یک کیک مخملی داشته باشید حتماً دمای تخم مرغ و شیر را با محیط برابر کنید . اگر ماهی تابه ای ساده دارید فقط کافیست روی آن دم کنی قرار دهید .

‌‌مواد لازم برای تهیه کیک خانگی

‌‌مواد ‌‌لازم ‌‌برای پخت کیک تابه ای

  • ‌‌تخم ‌‌مرغ ‌‌ ‌‌۳ ‌‌عدد ‌‌
  • ‌‌‌‌ارد ‌‌۲۲۵ ‌‌گرم ‌‌ ‌‌یا ‌‌۱/۵لیوان ‌‌فرانسوی ‌‌
  • ‌‌شکر ‌‌ ‌‌۲۰۰ ‌‌گرم ‌‌ ‌‌یا ‌‌۱ ‌‌لیوان ‌‌فرانسوی ‌‌
  • ‌‌شیر۱/۲لیوان ‌‌
  • ‌‌روغن ‌‌مایع ‌‌۱/۲لیوان ‌‌
  • ‌‌بکینگ ‌‌پودر ‌‌۱ ‌‌ق ‌‌م ‌‌
  • ‌‌وانیل ‌‌۱ق ‌‌م ‌‌
‌دستور پخت

‌طرز ‌‌تهیه ‌‌کیک تابه ای

‌‌

مرحله اول

برای تهیه کیک تابه ای خانگی و خوشگل پس از اینکه تخم مرغ را همراه با شکر و وانیل مخلوط کردید ، این مواد را برای مدت زمان ۶ الی ۷ دقیقه هم بزنید تا هم کشدار شود و هم رنگ آن به حالت کرم رنگ در آید توجه داشته باشید در اواسط کار کاسه را با لیسک دورگیری کنید .

‌‌

مرحله دوم

در مرحله بعد شیر و روغن مایع را به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن برقی مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید . حالا آرد و بکینگ پودر را با هم الک نموده و در طول سه مرحله آن را به مایه کیک بدون فر خوشمزه اضافه نمایید . توجه داشته باشید پس از هر مرحله مواد را به آرامی هم بزنید ‌.

مرحله سوم

در مرحله بعد مایه کیک را برای ۱۰ ثانیه با دور کند هم بزنید . حالا ماهیتابه را آماده کرده دو لایه کاغذ روغنی را درون ماهیتابه پهن کرده سپس آن را چرب نمایید و مایه کیک را درون ماهیتابه بریزید . در ماهیتابه را بسته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید .

مرحله چهارم

‌‌برای پخت کیک به ۲۵ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید . هنگامی که بوی پختگی کیک ساده خانگی بلند شد ، آن را تست نمایید چنگال درونی کیف رو کرده اگر خمیر به آن نچسبید یعنی کیک پخته شده حالا ماهیتابه را برگردانید تا روی کیک هم برای ۵ دقیقه روی اجاق بماند و برشته شود .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.