مهمترین خواص عناب

خواص عناب و مضرات آن خواص عناب در بارداری دمنوش عناب

خواص عناب به قدری زیاد می باشد که به آن لقب مروارید سرخ را داده اند ، از مهمترین خواص و ویژگی های عناب مصرف جوشانده ی آن برای درمان سرفه و سرماخوردگی و آنفولانزا و انواع گلودرد ها می باشد .

محافظ کبد

یکی از خواص شگفت انگیز انار این است که آنزیم های کبدی را به طور چشمگیری کاهش می دهد . وجود آنزیم ها در کبد باعث آسیب بافت های این قسمت حساس بدن می شود . عناب برای درمان و محافظت از بیماری ‌های کبدی و همچنین درمانی کبد چرب بسیار مفید میباشد .

کالری میوه

این میوه باعث افزایش ویتامین کا در بدن خواهد شد و ویتامین کا باعث غلظت خون شما می شود . پس مصرف عناب برای افرادی که دچار غلظت خون می باشند توصیه نمی‌شود . عناب در هر ۱۰۰ گرم دارای ۷۹ کالری می‌باشد .

طبع میوه

طبع ملایم و مایل و تر می باشد و برای درمان افسردگی و درمان گلودرد و سرماخوردگی و همچنین کاهش اضطراب و استرس و کنترل چاقی بسیار مفید می باشد . از دیگر خواص آن می‌توان به افزایش سیستم ایمنی بدن و تنظیم کننده کیسه صفرا و تقویت حافظه اشاره نمود .

درمان کمر درد

از دیگر خواص درمانی آن می توان به مصرف آن برای افرادی که دچار کمردرد هستند اشاره نمود . این افراد برای مدت زمان ۷ روز روزی ده دانه عناب را ابتدا بمکند سپس آن را میل نمایند و افرادی که دچار سرگیجه هستند برای مدت زمان ۱۴ روز روزی ۵ عدد عناب میل نمایند .

درمان کم خوابی

یکی دیگر از خواص مصرف این میوه خاصیت آرامش بخش بودن آن می باشد که در ترکیبات ارگانیک این میوه وجود دارد اگر شما شب ها راحت به خواب نمی روید با مصرف جوشانده آن می‌توانید یک خواب راحت و عمیق را در شب تجربه نمایید .

طب اسلامی

حتی در طب اسلامی حضرت علی علیه السلام خواب آور می داند و برای رفع بی‌خوابی مصرف آن را سفارش می کند . همچنین از دیگر خواص آن می توان به تب بر بودن آن اشاره کرد . هسته عناب خواب آور می باشد . خستگی های شدید را برطرف می‌کند و همچنین باعث افزایش رشد موی سر میشود .

طرز تهیه دمنوش

در این مرحله طرز تهیه دمنوش عناب را می توانید مطالعه نمایید مواد لازم برای تهیه دمنوش نصف فنجان عناب و سه عدد چوب دارچین و ریشه زنجبیل و ۳ لیتر آب آشامیدنی می باشد . تمام این مواد را درون قوری ریخته و اجازه دهید تا به نقطه جوش برسد ، حالا حرارت را کم کرده و اجازه دهید تا دمنوش برای مدت زمان ۳ ساعت به آرامی بجوشد . در پایان دمنوش را صاف کرده و آن را میل نمایید .

کاهش فشار خون

این میوه فشار خون بالا را کنترل کرده و در حد نرمال نگه می دارد زیرا هر ۱۰۰ گرم از این میوه تازه تنها سه میلی گرم سدیم را دارا می باشد که یکی از مهمترین راه های کنترل فشار خون کاهش میزان سدیم می باشد . باید توجه داشته باشید که برنامه غذایی که در سدیم باشد باعث افزایش فشار خون شما میشود .

درمان سرطان

عناب باعث جلوگیری از رشد و حرکت رادیکال های آزاد می شود ویتامین سی موجود در انار یک آنتی اکسیدان قوی می باشد . برای کنترل رشد سلول‌های سرطانی بسیار مفید است . مصرف این میوه برای مهار سلولهای سرطانی که باعث سرطان خون می‌شوند بسیار موثر است .

درمان کم خونی

اگر دچار فقر آهن و یا کم خونی هستید و علایم مانند خستگی و سوء هاضمه و سرگیجه و ضعف های عضلانی دارید با مصرف این میوه می توانید گردش خون را بیشتر کنید و در نتیجه اکسیژن رسانی به اندام های خود را افزایش دهید . آهن و فسفر موجود در عناب باعث افزایش گلبول های قرمز خون می‌شوند .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.