طرز تهیه اشکنه کشک

اشکنه کشک زرد با بادمجان و گوجه دونفره مجلسی و خوشمزه بدون گوشت با سبزی

اشکنه کشک از غذاهای سنتی و بسیار قدیمی ایران میباشد که تاریخچه پخت آن مربوط به شهرهای استان خراسان است . بیشتر شبیه خورشت ساده میباشد که همراه با نان آن را سرو میکنند .

مواد لازم برای تهیه اشکنه

مواد لازم برای تهیه اشکنه کشک

  • پیاز ۱ عدد متوسط
  • گردوی خردشده یک قاشق مرباخوری
  • کشک پسند ۳ تا ۵ قاشق غذاخوری
  • نعنا خشک یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
دستور پخت

طرز تهیه اشکنه کشک

مرحله اول

برای تهیه اشکنه کشک محلی خوشمزه پس از اینکه پیاز را به صورت خلالی خورد کردید ، یک ماهیتابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید ، هنگامی که روغن داغ شد پیازها را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید .

مرحله دوم

در این مرحله وقتی پیازها سبک و شیشه ای شد به آنها زردچوبه اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید ، تا پیاز داغ شما آماده شود . حالا نعنا خشک را درون ماهیتابه ریخته و همراه با پیاز ها تفت دهید ، حرارت کم باشد تا نعنا خشک شما نسوزد .

مرحله سوم

در این مرحله یک لیوان آب درون ماهیتابه ریخته سپس به این خوراک ساده و خوشمزه کشک را اضافه نمایید ، حالا این مواد را با هم مخلوط کنید ، در همان حال که مشغول هم زدن مواد هستید و نمک و فلفل را هم به اشکنه ساده خود اضافه کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله سعی کنید غذا را با حرارت کم آماده کنید تا حسابی لعابدار و جا افتاده شود ‌. پس از اینکه اشکنه محلی چند تا جوش زد و در اواخر پخت گردو را به خوراک اضافه کنید ، صبر کنید تا کاملاً پخته شود . حرارت را خاموش کرده و همراه با نان سنگک تازه غذا را میل نمایید .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.