طرز تهیه دونات خانگی

دونات خانگی شکلاتی با ماست و بدون خمیر مایه در قابلمه

دونات خانگی یکی از ساده ترین شیرینی های خوشمزه و مجلسی خانگی با روش پخت آسان و راحت و بسیار کم هزینه و بدون دردسر مناسب . این پیراشکی ها برای میان وعده کودکان شما بسیار مفید و سالم تر از خوراکی های غیر مجاز خیابانی میباشند .

مواد لازم برای تهیه شیرینی

مواد لازم برای تهیه دونات خانگی⠀⠀

  • ۲۵۰ گرم / ۲ لیواد آرد سفید (پروتئین متوسط)⠀⠀
  • ۴ گرم / ۱ قاشق چایخوری خمیر مایه⠀⠀
  • ۳۰ گرم / ۲ قاشق غذاخوری شکر⠀⠀
  • ۷ گرم / ۱/۲ قاشق چای خوری شیر خشک مخصوص قنادی⠀⠀
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک⠀⠀
  • ۱ زرده تخم مرغ⠀⠀
  • ۱۴۰ میلی لیتر / ۹ قاشق غذاخوری شیر⠀⠀
  • ۳۰ گرم / ۲ قاشق غذاخوری کره / مارگارین⠀
دستور پخت⠀

طرز تهیه دونات خانگی

مرحله اول⠀

برای تهیه دونات خانگی خوشمزه و مجلسی پس از این که آرد را همراه با خمیر مایع درون یک کاسه ریختید آن را با همزن مخلوط نمایید . در همان حال که مشغوله هم زدن شکر و نمک و شیر خشک قنادی را به مواد اضافه نمایید .

مرحله دوم

در مرحله و زرده تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و خمیر را با دست به خوبی ورز دهید تا حسابی جا افتاده شود و حالت بگیرد پس از انجام این مراحل شیر را آرام آرام به خمیر اضافه کنید و مواد را به خوبی با دست ورز دهید تا خمیر شکل بگیرد .

مرحله سوم

در این مرحله روی خمیر را با کره یا مارگارین بپوشانید ، سپس چانه هایی به اندازه نارنگی از خمیر جدا کنید و روی میز بچینید ، حالا روی این چانه ها را پلاستیک کشیده و برای مدت زمان ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید .

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان خمیر ها را به حالت دونات فرهنگ کرده و میان آن را سوراخ نمایید دوباره با کیسه روی دونالد ها را بپوشانید و این بار برای مدت زمان ۴۰ دقیقه به خمیر استراحت دهید تا خمیر شما به اصطلاح عامیانه ور بیاید .

مرحله پنجم

در این مرحله یک ماهیتابه مناسب را انتخاب کرده و بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید روغن را به ماهی تابه اضافه کنید و هنگامی که روغن داغ شد حرارت را کم کرده و دونات ها را درون ماهیتابه ریخته و دو طرف آنها را سرخ نمایید ، برای سرخ کردن دونات های خوشمزه به ۴ الی ۵ دقیقه زمان نیاز دارید .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 27 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.