طرز تهیه کیک هویج

کیک هویج شف طیبه کیک هویج امتحان شده کیک هویج هانی شف

کیک هویج ، کیک فوق العاده خوش عطر و خوشمزه می باشد که در ادامه این مطلب می‌توانید با فوت و فن پخت یک کیک با بافت پوک و پنبه ای آشنا شوید . این کیک را بدون فر و در قابلمه هم می توانید تهیه کنید . سعی کنید از قالب های میان تهی استفاده کنید .

مواد لازم برای تهیه کیک

مواد لازم برای تهیه کیک هویج 🥕

  • هویج سه عدد متوسط
  • تخم مرغ ۵ عدد
  • آرد ۳۵۰ گرم هر لیوان آرد ۱۵۰ گرم
  • روغن مایع یک دوم لیوان
  • شکر یک لیوان سر پر۲۶۰ گرم
  • بیکینگ پودر یک قاشق سوپ خوری
  • پودر هل یک دوم قاشق چایخوری
  • پودر دارچین یک دوم قاشق چایخوری
  • گردوی نگینی خرد شده نصف لیوان
دستور پخت

طرز تهیه کیک هویج

مرحله اول

برای تهیه کیک هویج ، ابتدا هویج را پوست بگیرید و سپس یک قابلمه بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری آب به آن اضافه کنید ، هویج ها را درون قابلمه ریخته و زمانی که نیم پز شدند آنها را با کمک یک رنده بصورت ریز رنده کنید .

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را شکسته و زرده را از سفیده جدا کنید سفیده ها را درون ظرف ریخته و هم بزنید تا کف کند و بالا بیاید سپس شکر را به صورت بارانی به سفیده های تخم مرغ اضافه کنید بعد از ریختن شکر مواد را برای دو دقیقه هم بزنید ‌.

مرحله سوم

در این مرحله نوبت به اضافه کردن زرده های تخم مرغ میباشد زرده ها را هم یکی یکی اضافه کنید هر زرده را برای مدت زمان ۳۰ ثانیه هم بزنید . حالا روغن مایع را به مواد اضافه نمایید و برای ۱ دقیقه مواد را با هم مخلوط کنید .

مرحله چهارم

در این مرحله یک قاشق غذاخوری عسل به مواد اضافه کرده و دوباره آنها را برای یک دقیقه هم بزنید سپس هویج رنده شده را اضافه کنید و بخوبی با مواد مخلوط کنید . حالا آرد و بکینگ پودر و پودر هل و پودر دارچین را با هم مخلوط کنید و آن ها را الک کنید .

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به سایر مواد کیک ساده اضافه کرده و با لیسک مخلوط نمایید تا کاملاً یکدست و یکنواخت شوند ، اگر احساس کردید مایه کیک شما گوله گوله شده با همزن دستی برای یک دقیقه مواد را با هم مخلوط کنید ، تا از این حالت خارج شود .

مرحله ششم

در این مرحله قالب خود را انتخاب کرده و کف آن را چرب نمایید سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و برای بهتر شدن طعم آن می‌توانید مقداری گردوی خرد شده روی مایه اضافه کنید . توجه کنید که فر را از قبل باید پیش گرم کرده باشید .

مرحله هفتم

در این مرحله قالب را برای مدت زمان ۴۵ الی ۵۰ دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد درون فر قرار دهید . پس از اینکه کیک خنک شد با کمک چاقو کیک را از دیواره های قالب جدا کرده و قالب را برگردانید تا کیک خارج شود ، اکنون کیک خانگی شما آماده برای مصرف می باشد .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.