طرز تهیه ادویه

ادویه

ادویه مواد گیاهی میباشند که به منظور عطر و طعم دهنده برای انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرند . از برخی از آن‌ها برای مقاصد دارویی استفاده مینمایند . در زبان عربی جمع مکسر دواء میباشد و کلمه چاشنی معادل فارسی آن می‌باشد .

طرز تهیه انواع ادویه

طرز تهیه انواع ادویه ها برای آشپزی

ادویه پلویی

از این چاشنی های مخصوص و با طبع گرم برای تهیه غذاهایی مانند لوبیا پلو و کلم پلو و هویج پلو و قیمه پلو استفاده مینماید . قبل از اینکه از چاشنی در غذا استفاده کنید ، آنرا درون ماهیتابه ریخته و کمی گرم کنید تا عطر و مزه بیشتری به خوراک شما بدهد .

ترکیب ادویه پلو : گل سرخ یا گل محمدی، زیره، دارچین، زنجبیل، جوز هندی، میخک و هل.

ادویه آبگوشتی

آبگوشت یکی از خوراک های اصیل ایرانی می‌باشد که مزه و طعم آن بستگی به ادویه ای دارد که استفاده میکنید ، اغلب این غذا را با زردچوبه و فلفل و برگ بو تهیه می‌کنند .

ترکیب ادویه آبگوشت : زردچوبه، دارچین ،  فلفل سیاه، جوز هندی، بادیان و میخک.

ادویه ترشی

یکی از چاشنی های خوشمزه و خاص ایرانی ها استفاده از انواع و اقسام ترشی های مخلوط و تند و ترش و … می‌باشد . که هر کدام از این ترشی ها با چاشنی مخصوص خودش تهیه می‌شود . این چاشنی ها که در ادامه آن را مشاهده میکنید برای ترشی مخلوط و ترشی بادمجان و ترشی لیته و ترشی گل کلم مناسب می‌باشد .

ترکیب ادویه ترشی : نعناع خشک، گلپر، تخم گشنیز، تخم سیاه دانه، زیره سیاه و سبز، کاری و زردچوبه.

ادویه فلافل

فلافل یک توپکی سرخ شده بسیار خوشمزه و لذیذ از نخود و ادویه های خوش طعم می باشد اصل این غذا برای کشورهای مدیترانه ای می باشد و نام آن از جمع مکسر فلفل گرفته شده است .

ترکیب ادویه فلافل : زیره سبز، کاری، زنجبیل، فلفل قرمز. لبنانی ها برای بهتر شدن عطر غذا از مقداری هل نیز استفاده می کنند .

ادویه کوکو سبزی

چاشنی ها جز جدایی ناپذیر آشپزی می‌باشند ، مخصوصا در ایران . غذایی که چاشنی نداشته باشد با غذای خام فرقی ندارد ، البته هر غذایی هم ادویه مخصوص خودش را دارد .

ترکیب ادویه کوکو سبزی : پودر گل محمدی، کاری، دارچین، فلفل سیاه ، شنبلیله خشک .

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 23 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.