طرز تهیه همبرگر مرغ

همبرگر مرغ و قارچ و سویا و سبزیجات در فر

همبرگر مرغ ، همبرگر هرجوری که باشد یک دلمزه فوق العاده خوشمزه میباشد . در همه شهر ها و کشورها با مواد اولیه مشابه آماده میشود . همبرگر را بیشتر با گوشت چرخ کرده تهیه میکنند . ولی برای افرادی که به گوشت قرمز علاقه ندارن، پیشنهاد میدیم که از همبرگر مرغ استفاده کنند .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه همبرگر مرغ

  • ران و سینه مرغ ۵۰۰ گرم
  • پیاز درشت ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • نمک و فلفل وآویشن و پودر پاپریکا
  • ادویه کاری و پودر سیر و زردچوبه
  • زعفران دم شده به دلخواه
  • پودر سوخاری نصف لیوان
  • پنیر پروسس یا چدار ورقه ای
دستور پخت

طرز تهیه همبرگر مرغ

مرحله اول

برای تهیه همبرگر مرغ خوشمزه و فوق العاده خاص حتماً سعی کنید از گوشت تازه ران و سینه مرغ استفاده کنید گوشت مرغ را درون چرخ گوشت ریخته و آنها را با رنده ریز چرخ نمایید ، سپس پیاز ها را رنده کرده و آنها را درون توری ریخته و آب پیاز را جدا کنید .

مرحله دوم

در مرحله بعد سیر را له کرده و همراه با پیازهای رنده شده به گوشت مرغ اضافه کنیم مواد را با دست به خوبی ورز دهید ، در اواسط کار نمک و فلفل و ادویه های مورد نظر را همراه با پودر سوخاری به گوشت مرغ اضافه کنید . دوباره مواد را با دست ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند ‌.

مرحله سوم

در این مرحله می توانید یک قاشق غذاخوری زعفران دم شده را به گوشت اضافه کنید ، پس از اینکه گوشت شما کاملاً یکدست و منسجم شد بر روی ظرف پلاستیک کشیده و آن را برای یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود .

مرحله چهارم

در مرحله بعد از مایه همبرگر مرغ به اندازه یک نارنگی درشت برداشته آن را با دست صاف میکنیم و به کمک یک قالب همبرگر را برش میزنیم . حالا ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و به آن روغن اضافه میکنیم زمانی که روغن داغ شد حرارت را کم کرده و همبرگر ها را درون ماهیتابه سرخ می کنیم .

مرحله پنجم

در مرحله بعد پس از اینکه یک طرف همبرگر سرخ شد آن را چرخانده و یک ورق پنیر بر روی طرف سرخ شده قرار می دهیم ، پس از اینکه دو طرف همبرگر سرخ شد و پنیر هم بر روی آن آب شد همبرگر خانگی ما آماده برای سرو شده است .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 22 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.