طرز تهیه قارچ سوخاری

طرز تهیه قارچ سوخاری رستورانی ساده خانگی پنیری در فر و ماهیتابه با دلستر

قارچ سوخاری یکی از فست فود های فوق العاده خوشمزه و دلچسب ، با امتحان کردن این خوراک عالی حال خودتان و دیگران را بهتر کنید . قارچ‌ از شما در برابر انواع بیماری‌ و عفونت‌ محافظت می‌کند و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، اسید‌های آمینه، آنتی بیوتیک‌ و آنتی اکسیدان‌ میباشد .

مواد لازم برای خوراک ۲ نفر

مواد لازم برای تهیه قارچ سوخاری

  • ارد ۱پ
  • نشاسته ذرت۱/۲پ
  • اب سرد ۱پ
  • نمک
  • بکینگ پودر ۱/۲ق چ
  • پودر پانکو ۱پ
  • قارچ ۳۰۰گ
دستور پخت

طرز تهیه قارچ سوخاری

مرحله اول

برای تهیه قارچ سوخاری ابتدا قارچ‌ها را به روش زیر بشویید ، با کمک یک دستمال پارچه ای تمیز شن و خاکهای پنهان شده در زیر لبه های قارچ را تمیز کنی سپس آنها را شسته و خیلی سریع پس از شستشو با یک دستمال خشک قارچ ها را خشک کنید .

مرحله دوم

اگر قارچ های شما زیاد نمدار بماند آب را به سرعت جذب می کند و همین امر باعث می شود در پایان پخت قارچ سوخاری شما ترد نباشد . حالا آرد را همراه با نشاسته و نمک و بکینگ پودر مخلوط کنید سپس به این مواد آب را اضافه نمایید در حدی که از ماست کمی شل تر باشد .

مرحله سوم

در این مرحله درون یک بشقاب پودر سوخاری را خالی کرده سپس قارچ ها را درون خمیری که تهیه کرده بودید بغلتانید پس از انجام این کار درون ظرف پودر سوخاری غلتانده و یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن به آن اضافه کنید و پس از اینکه روغن داغ شد قارچ ها را اضافه نمایید .

مرحله چهارم

در این مرحله توجه کنید تعداد قارچ های که درون ماهیتابه قرار می دهید کم باشند تا به سرعت سرخ شوند ، اگر تعداد قارچ ها زیاد باشد در هنگام سرخ کردن آب می‌اندازد . هنگامی که قارچ ها نیمه سرخ شدند از درون ماهیتابه خارج نمایید ، به همین صورت تمام قارچ ها را سرخ کنید .

مرحله پنجم

در این مرحله ، دوباره قارچ‌ها را همه با هم درون تابه ریخته و دوباره تفت دهید تا کاملا سرخ شوند و خوراک شما با این کار در هنگام سرو گرم و تازه می‌باشد ، همچنین در پایان آشپزی خوراک سوخاری شما ترد و خوشمزه خواهند بود . حتما این فینگر فود عالی را تست کنید .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 22 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.