طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی خیس دونفره ساده بدون فر درون قابلمه با پف زیاد

کیک اسفنجی شکلاتی یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین کیک های خانگی با طعمی فوق العاده عالی مناسب برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی .

مواد لازم برای تهیه کیک خانگی

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۱۲۰ گرم (۱ پیمانه سرخالی)
  • پودر کاکائو ۴۰ گرم ( ۱/۳ پیمانه)
  • نشاسته ذرت ۴۰ گرم(۱/۴ پیمانه)
  • شکر ۲۰۰ گرم ( ۱ پیمانه)
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • آب گرم ۱/۳ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
  • نمک ۱ پنس
  • پودر تارتار ۱/۴ قاشق چایخوری
دستور پخت

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک اسفنجی شکلاتی یکی از نکاتی که باید مورد توجه آشپز قرار بگیرد این است که مواد لازم و ابتدایی کیک را با ترازو وزن کند . پس از انجام این کار شما آرد و نشاسته ذرت و کاکائو را با هم ترکیب کنید ، مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده سپس به آن ها بیکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و برای سه مرحله آنها را الک نمایید .

مرحله دوم

در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را شکسته و زرده را از سفیده جدا نمایید ، حالا سفیده های تخم مرغ را با پودر تارتار مخلوط کرده و درون کاسه ریخته و با دور تند همزن آنها را مخلوط کنید ، پس از اینکه سفیدها فرم گرفت ، نیمی از شکر را به آن اضافه کرده و دوباره با همزن مواد را مخلوط کنید . هم زدن را تا جایی ادامه دهید که سفید کاملاً سفت شود به طوری که از پره های همزن جدا نشود .

مرحله سوم

در این مرحله سفیده ها را کنار قرار داده و زرده های تخم مرغ را همراه با قوانین و نیمی دیگر از شکر برای مدت زمان ۲ دقیقه و با دور متوسط همزن مخلوط کنید ، توجه داشته باشید که جهت هم زدن مواد نباید تغییر کند .

مرحله چهارم

در این مرحله آب گرم را آرام آرام به زرده های تخم مرغ اضافه کنید ، مواد را با همزن مخلوط کنید تا جایی که زرده تخم مرغ سفت و کشدار شود ، هنگامی که زرده ها حجیم شد و رد همزن بر روی مایه باقی ماند هم زدن مواد را متوقف کنید .

مرحله پنجم

حالا در ۳ نوبت و به آرامی سفیده تخم مرغ را با آرد الک شده مخلوط کنید و بوسیله لیسک آن را فولد نمایید . حالا یک قالب گرد و لبه دار را انتخاب کرده کف آن را با کاغذ روغنی پر کنید ، سپس روی کاغذ را هم کمی چرب نمایید . قطر قالب شما تقریباً ۲۰ سانت باشد .

مرحله ششم

در این مرحله مواد کیک ساده و خوشمزه را درون قالب ریخته و سطح روی آن را صاف نمایید قالب را درون فر برای مدت زمان ۴۵ دقیقه و با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا بپزد ، پس از گذشت این زمان فر را خاموش کرده و کیک را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه در فر خاموش نگهدارید .

مرحله هفتم

حالا شما را با نکات اساسی و مهم برای پخت انواع کیک خانگی آشنا می کنیم ، برای تهیه این کیک به ازای هر عدد تخم مرغ شما از ( ۳۰ گرم آرد و ۱۰ گرم کاکائو و ۱۰ گرم نشاسته ذرت و ۵۰ گرم شکر ) باید استفاده نمایید . اگر نمی خواهید کیک خانگی شیرینی داشته باشید می توانید از ۳۰ الی ۴۰ گرم شکر استفاده کنید .

مرحله هشتم

سفیده تخم مرغ شما باید تازه باشد و نباید حاوی ذره ای از زرده تخم‌مرغ باشد . همچنین وسایلی که با آن سفیده تخم مرغ را هم میزنید باید تمیز و فاقد هرگونه چربی باشند . سرعت هم زدن سفیده تخم مرغ باید بالا باشد اگر با سرعت پایین سفیده را هم بزنید آب می اندازد .

مرحله نهم

توجه داشته باشید که فاصله هم زدن سفیده ها و زمان مصرف آنها باید کم باشد در غیر این صورت سفیده آب می اندازد . ابتدا سفیده را هم بزنید و پس از اینکه آن سفت شد شکر را اضافه کنید .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 19 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.