طرز تهیه کیک شکلاتی ساده

تهیه و پخت کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر در فر با سس مخصوص

کیک شکلاتی ساده با طعم دلنشین و بینظیر مناسب برای صبحانه و عصرانه ، با دستور پخت آسان و راحت این کیک خوشمزه را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید .

مواد لازم برای پخت کیک خانگی

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی ساده

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۱۰۰ گرم
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع ۴۰ گرم
  • شیر ۲۰ گرم
  • پودر کاکائو ۱۰ گرم
  • بیکینگ پودر یک ق.چ
  • وانیل مقداری
  • شکلات آب شده ۵۰ گرم

دستور پخت

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی ساده ، تخم مرغ ها را شکسته و پس از انجام این کار ، زرده و سفیده تخم مرغ را جدا میکنیم ، حالا سفیده های تخم مرغ را درون کاسه ریخته و با یک همزن برقی و با دور تند آنها را هم می زنیم تا حالت پفی پیدا کند .

مرحله دوم

در این مرحله و بعد از گذشت ۲ دقیقه نیمی از شکر را به صورت بارانی به سفیده تخم مرغ اضافه میکنیم و اجازه می‌دهیم تا سفیده تخم مرغ حالت بگیرد ،  یعنی بصورتی درآید که وقتی کاسه را برعکس کردید ، از درون کاسه نریزد .

مرحله سوم

در مرحله بعد زرده های تخم مرغ را آماده می‌کنیم به آنها وانیل را اضافه کرده و الباقی شکر را به تخم مرغ ها اضافه میکنیم ، مواد را برای مدت زمان ۵ الی ۶ دقیقه هم میزنیم تا کرم رنگ و کشدار شود . سپس شیر را اضافه کرده و با هم مخلوط میکنیم .

مرحله چهارم

در مرحله بعد آرد و بکینگ پودر را همراه با پودر کاکائو الک کرده و در ۳ مرحله همراه با سفیده تخم مرغ به زرده اضافه میکنیم ، حالا این مواد را با لیسک بصورت دورانی هم میزنیم . پس از انجام این کارها کف قالب مخصوص را چرب می‌کنیم ، خیلی کم .

مرحله پنجم

در این مرحله یک کاغذ روغنی در کف قالب قرار داده و مایه کیک را درون قالب میریزیم ، فر را از قبل پیش گرم میکنیم سپس قالب را برای مدت زمان ۳۵ دقیقه و با درجه حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد درون دستگاه فر قرار میدهیم تا کیک خانگی آماده شود .

مرحله ششم

در این فاصله زمانی سس مخصوص شکلات را آماده می‌کنیم ، برای تهیه سس به مواد زیر نیاز داریم . شیر یک پیمانه . روغن یک چهارم پیمانه . شکر ۲ ق غ . پودرکاکائو ۱ ق غ . حالا روغن را با پودر کاکائو مخلوط کرده و ظرف آن را کنار قرار میدهیم برای ۳ الی ۴ دقیقه تا رنگ بگیرد و تیره شود ، سپس شیر را با شکر مخلوط کرده و درون یک ماهیتابه نسوز ریخته ، ظرف را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می‌دهیم .

مرحله هفتم

در این مرحله و پس از اینکه شیر و شکر با هم مخلوط شدند ، پودر کاکائو و روغن را به آنها اضافه کرده و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه مواد را هم میزنیم ، تا سس شکلاتی ما به غلظت مناسب برسد ، اجاق گاز را خاموش کرده و صبر میکنیم تا سس سرد شود .

مرحله هشتم

در مرحله بعد پس از اینکه کیک ساده پخته شد ، ظرف کیک را برای ۱۵ دقیقه کنار گذاشته تا سرد شود ، حالا با یک سیخ چوبی چند سوراخ بر روی کیک ایجاد کنید سپس نیمی از سس شکلاتی را بر روی کیک ریخته تا بخورد کیک برود . حالا کیک خوشمزه را از درون قالب خارج کنید و الباقی سس را به آن اضافه کنید ، اکنون کیک آماده برای سرو می‌باشد .

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.