طرز تهیه لازانیا بدون فر

لازانیا بدون فر همراه با دستور پخت سس بشامل در ماهیتابه رژیمی با گوشت چرخ کرده

لازانیا بدون فر همراه با دستور پخت سس بشامل در ماهیتابه رژیمی با گوشت چرخ کرده بصورت مرحله به مرحله همراه با عکس ، لازانیا یک نوع خوراک ایتالیایی میباشد و از لایه‌های سه گانه ورقه‌ای همراه با سس مخصوص بشامل و پنیر پیتزا و گوشت چرخ کرده درست شده است

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر

  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • فلفل دلمه نصف عدد
  • قارچ ۷ تا ۸ عدد
  • پنیر پیتزا میزان لازم (از ۲۰۰ گرم تا ۵۰۰ گرم )
  • ورق لازانیا ۱ بسته
  • برای سس سفید
  • ۱/۵ ق غ آرد سفید
  •  کره ۳۰ گرم
  • شیر گرم ۱/۵لیوان
  • نمک و فلفل و رب گوجه به میزان لازم
  • سیب زمینی به مقدار لازم
دستور پخت

طرز تهیه لازانیا بدون فر

مرحله اول

برای تهیه لازانیا بدون فر پس از اینکه قارچها را به صورت ورقه ای خرد کردید آنها را درون ماهیتابه ریخته و تفت بدید و آنها را کنار گذاشته سپس پیاز را ریز کرده و درون ماهیتابه ریخته و همراه با مقدار کمی روغن تفت دهید .

مرحله دوم

در مرحله بعد گوشت را به پیاز اضافه کنید و با هم تفت دهید تا زمانی که رنگ گوشت تغییر کند ، حالا فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کرده و به مواد اضافه کنید و با هم سرخ نمایید ، پس از انجام این مراحل قارچ های سرخ شده را اضافه کنید .

مرحله سوم

در این مرحله نمک و فلفل را همراه با ادویه مخصوص لازانیا و مقداری رب گوجه فرنگی به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط کرده و تفت می دهیم ، در ضمن موادی که برای مایه لازانیا استفاده می‌کنید سلیقه ای می باشد و مقدار آن بستگی به ذائقه خود شما دارد .

مرحله چهارم

یک قابلمه بر روی اجاق گاز را داشته و به آن آب اضافه کنید ، هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد ورقه های لازانیا همراه با کمی روغن و نمک برای مدت زمان ۱۰ دقیقه درون قابلمه قرار دهید تا آنها نرم و بصورت نیم پز آماده شوند .

مرحله پنجم

در مرحله بعد و پس از آماده شدن ورقه های لازانیا آن ها را درون آبکش ریخته و آب سرد را بر روی آن ها بریزید ، حالا یک پارچه تمیز بر روی میز پهن کنید و ورقه های لازانیا را بروی پارچه قرار دهید ، تا آب اضافه آن ها گرفته شود .

مرحله ششم

در این مرحله سس خوشمزه و مخصوص بشامل را آماده کنید برای این کار آرد را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ، سپس به آن کره را اضافه کنید و با هم کمی تفت دهید ، حالا شیر گرم را به آرد اضافه کنید و مدام مواد را هم بزنید تا غلیظ شود به سس مقداری هم نمک و فلفل اضافه کنید .

مرحله هفتم

در این مرحله ماهیتابه دو طرفه را آماده کرده واشر آن را جدا کنید ، کف ماهیتابه را چرب کنید سپس سیب زمینی را ورقه ورقه کنید و در کف ماهیتابه بچینید ، سپس ورقه های لازانیا خانگی را روی سیب زمینی ها قرار دهید ، با این کار لازانیا نخواهد سوخت .

مرحله هشتم

در این مرحله روی ورقه های لازانیا سس سفید ریخته بعد پنیر پیتزا و بعد مواد گوشتی را اضافه کنید ، بصورت لایه لایه مواد را ریخته ، سس بشامل را روی آخرین ورقه لازانیا هم بریزید این کار برای خشک نشدن لازانیا می‌باشد .

مرحله نهم

در این مرحله بر روی مواد پنیر پیتزا و سس سفید بریزید ، حرارت را خیلی کم کرده و یک شعله پخش کن بر روی اجاق گاز قرار دهید ، سپس ظرف را روی اجاق گاز برای مدت زمان ۳۰ الی ۳۵ دقیقه قرار دهید تا خوراک لازانیا شما آماده شود .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.