طرز تهیه کیک یخچالی ساده

طرز تهیه کیک یخچالی ساده شکلاتی با بیسکوییت خرد شده

کیک یخچالی خوشمزه و ساده بدون استفاده از فر گاز را در خانه و به راحتی آماده برای سرو کنید . این کیک را برای عصرانه و صبحانه میتوانید همراه با شیر و یا چای نوش جان نمایید .

مواد لازم برای تهیه کیک ساده

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی ساده

  • ‌بیسکوییت پتی بور دو و نیم بسته
  • شیر داغ یک و نیم پیمانه
  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
  • انواع مغز ها مثل فندق، گردو، بادام
  • پودر کاکائو ۲ ق غ
  • خامه صبحانه نصف پاکت
دستور پخت

طرز تهیه کیک یخچالی ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک یخچالی ساده ابتدا شیر را درون قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود ، پس از انجام این کار شکلات را به شیر اضافه کرده و بصورت مداوم آن را هم بزنید تا ته نگیرد و شکلات درون شیر حل شود .

مرحله دوم

‌در مرحله بعد بیسکویت ها را خرد کرده سپس آنها را به شیر داغ اضافه کنید ، پس از انجام این کار پودر کاکائو و سایر مغزهای آماده کرده را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید ، حالا قالب کیک خانگی خود را آماده کرده و مایه را درون قالب بریزید .

مرحله سوم

در این مرحله برای روی کیک ، خامه را داغ کرده و قبل از اینکه به نقطه جوش برسد اجاق گاز را خاموش کنید و آن را با شکلات مخلوط نمایید ، هنگامی که مواد بخوبی با هم مخلوط و یکدست شدند ، آن را بر روی مایه کیک درون قالب بریزید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد مقداری از خامه شکلاتی را نگه دارید تا در پایان از آن برای تزیین کیک ساده استفاده کنید ، زمانی که قالب کیک آماده شد آن را برای مدت زمان ۸ الی ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا آماده برای سرو شود ، کیک ساده را با نوتلا و خامه تزیین کرده و نوش جان کنید .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.