طرز تهیه مرغ مسما

طرز تهیه و پخت مرغ مسما بادمجان شمالی دونفره با رب انار و گردو

مرغ مسما محلی همراه با دستور پخت ساده ، یک خوراک مجلسی و بینهایت لذیذ شیرازی ، که میتوانید آنرا برای مجالس و مهمانی های خود آماده و مهیا نمایید .

مواد لازم برای تهیه خوراک مرغ

مواد لازم برای تهیه مرغ مسما

  • مرغ: ۱.۴ کیلوگرم
  • پیاز: ۲ عدد
  • هویج: ۱ عدد
  • آلوبخارا: ۱۷ عدد
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، ادویه کاری، نمک و فلفل سیاه
  • زعفران دمکرده: به مقدار لازم
  • آبلیموترش: ۲ قاشق غذاخوری
دستور پخت

طرز تهیه مرغ مسما


مرحله اول

در مرحله اول و برای تهیه مرغ مسما خوشمزه خانگی ابتدا پیازها را رنده کنید . سپس تکه های مرغ را درون کاسه ریخته و به آن ها آبلیمو و نمک را همراه با فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید ، مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید تا تمام قسمتهای مرغ مزه دار شود .

مرحله دوم

در این مرحله کاسه مرغ را با سلفون پوشانده و برای مدت زمان ۲ الی ۳ ساعت آن را درون یخچال قرار دهید تا حسابی جا افتاده و مزه دار شود . بعد از اینکه مرغ ها را از درون یخچال خارج نمودید یک ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار داده و مقداری روغن درون تابه بریزید .

مرحله سوم

در این مرحله تکه های مرغ را درون ماهی تابه ریخته و دو طرف آن را به خوبی سرخ کنید ، حالا مرغ ها را از درون ماهیتابه خارج کرده و مقدار زیادی از روغن را از درون ماهیتابه خارج کنید . اکنون پیازها را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید .

مرحله چهارم

در مرحله بعد و پس از سبک شدن پیاز ها ، هویج خرد شده را همراه با آلو بخارا و رب گوجه فرنگی به پیاز اضافه کرده و با هم تفت دهید ، هنگامی که مشغول تفت دادن هستید ادویه ها را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مرحله پنجم

در این مرحله تکه های سرخ شده مرغ را به پیاز ها اضافه کنید و پس از آن زعفران دم کرده را همراه با دو لیوان آب به مواد درون ماهیتابه اضافه کرده و اجازه دهید تا با حرارت زیاد شروع به جوشیدن کند ، پس از آن حرارت را کم کرده و درب ماهیتابه را ببندید ، اجازه دهید تا غذا برای مدت زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه با این حرارت کاملاً جا افتاده و پخته شود .

نکات پخت مرغ مسما

به خاطر اینکه از آلو بخارا استفاده می کنید نیازی نیست از چاشنی های ترش دیگری استفاده کنید . آلوها را قبل از اضافه کردن به غذا برای ۲۰ دقیقه درون آب بخیسانید . شما می توانید در کنار برنج و یا با نان خوراک خود را سرو نمایید .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 16 فروردین 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.