طرز تهیه خورش تره با مرغ

طرز تهیه خورش تره با مرغ و گوشت چرخ کرده و لوبیا سفید مخصوص ایلام و کردستان

خورش تره با مرغ بیشتر در استان کردستان استفاده میشود و طعم این غذای محلی بسیار لذیذ است . به طوری که از آن بجای خورش قورمه سبزی نیز استفاده میشود . این خورش را در سایر مناطق ایران استفاده میکنند اما با دستور پخت کمی متفاوت . بجای مرغ از گوشت و قارچ هم میتوان استفاده کرد .

مواد لازم برای تهیه خورش

مواد لازم برای تهیه خورش تره با مرغ

  • مرغ یک تکه ترجیحا ران مرغ ‌
  • لپه دو ق غ پخته شده با برگ بو یا زیره‌
  • تره فرنگی یک پیمانه میکس شده ‌
  • سیر دو ق غ رنده شده ‌
  • تخم مرغ دو عدد ‌
  • روغن زیتون دو ق غ ‌
  • نمک فلفل دارچین و زرد چوبه ۱ق م ‌
دستور پخت

طرز تهیه خورش تره با مرغ

مرحله اول

برای تهیه خورش تره با مرغ ساقه های سبز تره فرنگی را جدا کنید سپس درون آب و محلول ضدعفونی ریخته و پس از تمیز نمودن درون میکسر بریزید و خرد کنید . تره فرنگی را درون قابلمه ریخته و مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید .

مرحله دوم

حالا مواد را مرتب هم بزنید تا کمی آب بیاندازد و حجم آن کمتر شود ، با این کار ، شما در هنگام سرخ کردن روغن کمتری مصرف خواهید کرد ، پس از آماده شدن تره فرنگی ها را درون ماهیتابه ریخته ، کمی روغن اضافه کنید سپس سیر های له شده را درون تابه ریخته و با هم تفت دهید .

مرحله سوم

اندکی بعد زردچوبه را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید ، هنگامی که سرخ شدند ، تخم مرغ ها را درون یک کاسه شکسته سپس آنها را هم زده بعد از انجام این کار آنها را به مواد درون ماهیتابه اضافه نمایید ، مواد را هم بزنید سپس درب ظرف را ببندید تا خورش کمی خودش را بگیرد .نیاز نیست منتظر بمانید تا تخم مرغ ها سفت شوند .

مرحله چهارم

درون قابلمه ای جداگانه روغن زیتون را ریخته و پس از داغ شدن مرغ را اضافه کرده و تفت دهید ، زردچوبه و دارچین را به مرغ اضافه کنید ، حالا لپه های پخته شده را به مرغ اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن ، ۲ لیوان آب به آن اضافه نمایید ، صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله پنجم

هنگامی که خورش شروع به جوشیدن کرد مواد تره فرنگی و تخم مرغ را به خورش محلی اضافه کنید . حرارت اجاق گاز را کم کرده و اجازه دهید تا خورش برای مدت زمان ۲ ساعت با این حرارت پخته و جا افتاده شود ‌، در این مدت در چند مرحله به خورشت نگاه کنید .

مرحله ششم

در این مرحله اگر احساس کردید آب خورش بخار شده میتوانید به آن آب اضافه نمایید . بصورت تجربی و پس از گذشت ۲ ساعت باید خوراک شما غلیظ و لعاب دار شده باشد . در کنار برنج سرو کرده و نوش جان نمایید . چاشنی کنار خورش ترشی و شور می‌باشد .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 24 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.