طرز تهیه فیش اند چیپس

فیش اند چیپس چیست طرز تهیه و دستور پخت خوراک خانگی خوشمزه و مجلسی

فیش اند چیپس یکی از خوووشمزه ترین غذاهای دریایی میباشد که یک غذای فرنگی و برای کشور انگستان محسوب میشود ، خوراک ماهی فوق العاده لذیذ . پیشنهاد ما برای افرادی میباشد که علاقه ای به مصرف ماهی ندارند این غذا را امتحان کنید حتما خوشتون میاد ، مخصوصا اگر درکنار آن از سس تارتار استفاده کنید

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه فیش اند چیپس

  • فیله ماهی بدون تیغ ۵۰۰ گرم
  • نمک یک ق.چ
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • آرد قنادی یک و یک دوم پیمانه
  • نشاسته ذرت یک دوم پیمانه
  • بیکینگ پودر یک ق.چ
  • زردچوبه یک ق.چ (دلخواه)
  • پودر کاری یک ق.چ
  • ماالشعیر ساده یا سودا یک و یک دوم پیمانه
  • سیب زمینی سه چهار عدد متوسط
  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم
دستور پخت

طرز تهیه فیش اند چیپس

مرحله اول

برای تهیه فیش اند چیپس فرنگی ماهی را پس از شستشو و ضدعفونی کردن بخوبی تمیز نموده و پوست و استخوان ماهی را جدا نمایید .فیله های ماهی را بصورت نواری برش زده و سعی کنید برش های خود را یکنواخت و هم سایر بزنید .

مرحله دوم

حالا برای مرینیت ماهی خود را آماده کنید ، اگر به ادویه ها حساسیت دارید فقط از نمک و فلفل استفاده نمایید ، اما اگر علاقه دارید خوراک ماهی خوشمزه تری داشته باشید میتوانید با توجه به سلیقه خود از ادویه های مختلف استفاده کنید ، مثلا استفاده از پودر سیر عالی می‌باشد .

مرحله سوم

روی ظرف ماهی را با پلاستیک یا سلفون بپوشانید و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه آن را درون یخچال قرار دهید تا ادویه حسابی بخورد تکه های ماهی برود و طعم غذای شما بهتر شود . در این فاصله زمانی خمیر مخصوص خود را آماده کنید .

مرحله چهارم

حالا نشاسته ذرت را همراه با بیکینگ پودر و زردچوبه و ادویه کاری مخلوط کنید ، مواد را بخوبی هم زده تا کاملا یکدست شوند ، سپس به آن ها ماالشعیر را اضافه کنید ، مواد را با دست هم بزنید تا خمیر شما بصورت پنبه ای و یکدست درآید .

مرحله پنجم

پس از اینکه تمامی مواد آماده شد ، یک ماهیتابه را بر روی حرارت 🔥 متوسط اجاق گاز قرار داده سپس روغن را اضافه کنید پس از اینکه داغ شد ، فیله های ماهی را ابتدا درون آرد بغلطانید سپس آنها را درون خمیری که آماده کرده بودید گذاشته تا تمام قسمت‌های ماهی پوشیده شود .

مرحله ششم

در این مرحله فیله های ماهی را به آرامی درون ماهیتابه قرار داده و سرخ کنید ، پس از گذشت ۳ دقیقه ماهی را چرخانده و طرف دیگر آن را سرخ نمایید . فیله ها را پس از سرخ شدن بر روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود ‌.

مرحله هفتم

در مرحله بعد سیب زمینی‌ها 🥔 را برش بزنید به حالت چیپس اگر این کار را انجام دهید بهتر است ، درون ماهیتابه 🍳 ریخته و سرخ کنید ، آنها را با فیله های ماهی درون سینی قرار داده و بدلخواه تزیین نمایید ، اکنون ماهی سرخ شده شما آماده برای سرو شده است .

مرحله هشتم

بهترین سسی را که میتوانید در کنار این غذا سرو کنید سس تارتار می‌باشد ، که از مخلوط کردن سس مایونز ، با خیارشور نگینی ریز و پیاز خرد شده و ادویه هایی مانند نمک 🧂 و فلفل سیاه و آبلیمو و مقداری سس تند یا سس کچاپ بدست می‌آید .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 20 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.