طرز تهیه خورش کدو حلوایی با گوشت

خورش کدو حلوایی با گوشت و آلو خوشمزه و مجلسی با خواص بسیار زیاد

خورش کدو حلوایی با گوشت و آلو خوشمزه و مجلسی با خواص بسیار زیاد و مناسب برای طبخ در فصل های سرد پاییز و زمستان ، این خورش محلی را با رشته پلو و برنج و یا نان میتوانید سرو کنید . با کدو حلوایی غذاهای متنوعی مانند کیک و سوپ و نان هم میتوانید درست کنید و از خوردن آنها در کنار خانواده لذت ببرید . کدو حاوی ویتامین A و C میباشد و شما را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا ایمن خواهد کرد . مصرف آن برای درمان کم خونی و برطرف کردن عفونت ادراری توصیه میشود . باعث از بین رفتن چین و چروک پوست خواهد شد . پس به شما توصیه میکنیم تا در زمستان و پاییز از خوردن کدو غافل نشوید .

چین و چروک پوست رو از بین میبره..ماسکش روی پوست تمیز باعث روشنی و درخشندگی پوست میشه

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه خورش کدو حلوایی

  • گوشت ۳۰۰ گرم
  • کدو حلوایی ۶۰۰گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • زعفران مقداری
  • آلو بخارا ۱۰۰ گرم
  • رب گوجه ۱ ق س
  • دارچین ۱ ق چ سرپر
  • آبلیمو ۳ ق غ
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان کافی
دستور پخت

طرز تهیه خورش کدو حلوایی با گوشت

مرحله اول

برای تهیه خورش کدو حلوایی با گوشت پس از اینکه کدو حلوایی را شستید پوست آن را جدا کرده و در ابعاد کوچک خرد کنید ، آن را کنار گذاشته و ماهیتابه را بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید سپس یک عدد پیاز را خلال کرده و درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید .

مرحله دوم

هنگامی که رنگ پیاز ها طلایی شد کدوهای خرد شده را درون ماهیتابه ریخته و با پیازها دوباره تفت دهید . حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کدو ها پخته شوند ، کدو بخاطر نوع بافتی که دارد خودش در هنگام پخت آب می‌اندازد .

مرحله سوم

در یک ماهیتابه جداگانه یک عدد پیاز را خرد کرده و همراه با مقداری روغن درون ماهیتابه ریخته و تفت دهید کمی که پیازها سبک و شیشه ای شدند تکه‌های گوشت را به آن اضافه کرده و با هم سرخ کنید . رنگ گوشت که تیره شد ۲ پیمانه آب اضافه کنید و درب ظرف را ببندید تا گوشت هم به آرامی بپزد .

مرحله چهارم

در ضمن برای مزه دار کردن گوشت زعفران را درون آب جوش حل کرده و به غذا اضافه کنید . تا گوشت میپزد به سراغ آلوها رفته و آن ها را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون آب قرار داده و بخیسانید، هنگامی که گوشت پخته شد ، این آلو ها را همراه رب گوجه فرنگی به خورش محلی اضافه کنید .

مرحله پنجم

اگر میخواهید خورش پر رنگی داشته باشید رب را قبل از اضافه نمودن به غذا درون ماهیتابه و با کمی روغن تفت دهید . حالا کدو حلوایی پخته شده را به مواد خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۲ ، ۳ دقیقه خورش بجوشد تا کاملا جا افتاده شود .

مرحله ششم

بعد از افزودن کدو به گوشت نوبت اضافه کردن دارچین و نمک و فلفل می‌باشد ، اگر شما میخواهید یک خورش ملس داشته باشید ، با اضافه کردن ۲ قاشق سوپخوری آبغوره و یا آب لیمو ترش مزه غذا را تغییر دهید .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.