سوپ گوجه فرنگی ایتالیایی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی ایتالیایی با مرغ و کرفس و جو و شیر و سبزیجات

سوپ گوجه فرنگی ایتالیایی یکی از خوشمزه ترین سوپ های فرنگی با خواص بسیار زیاد بخاطر وجود گوجه فرنگی می‌باشد ، دستور پخت این سوپ بسیار ساده می‌باشد و با هزینه ای کم میتوانید آنرا مهیا کنید . در ماه های سرد سال استفاده از انواع سوپ ها میتواند سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا تقویت کند .

مواد لازم برای تهیه سوپ

مواد اولیه برای تهیه سوپ گوجه ایتالیایی

  • کره : ۵۰ گرم
  • آب مرغ : ۳ لیوان
  • گوجه فرنگی رنده شده : ۲ لیوان
  • آرد : ۴ قاشق غذاخوری
  • خامه : ۴ قاشق غذاخوری
  • جعفری : ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل : به مقدار لازم
دستور پخت

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه سوپ گوجه فرنگی ایتالیایی خوشمزه و مجلسی یک ماهیتابه متوسط را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید هنگامی که داغ شد کره را درون ماهیتابه ریخته و اجازه دهید تا آب شود ، با نوک قاشق کره را در سرتاسر کف ماهیتابه بچرخانید تا کاملا چرب شود .

مرحله دوم

پس از آب کردن کره نوبت به اضافه نمودن آرد می‌رسد ، آرد را درون تابه ریخته و با کره تفت دهید ، تفت دادن شما تا زمانی که رنگ آرد سرخ میشود باید ادامه یابد ، توجه داشته باشید که حرارت باید کم باشد حرارت بالا هم کره و هم آرد شما را می‌سوزاند و رنگ سوپ مجلسی شما تیره خواهد شد .

مرحله سوم

در این زمان باید آب مرغ را به مواد اضافه کنید ، آب سوپ را هم به آرامی و با آرامش به آرد سرخ شده اضافه کنید ، مرتب مواد را هم بزنید تا بخوبی با هم مخلوط شوند و آرد درون آب مرغ حل شود . اکنون نوبت اضافه کردن پوره گوجه فرنگی رسیده است .

مرحله چهارم

در این مرحله ۲ لیوان گوجه فرنگی میکس شده را درون ماهیتابه ریخته و پس از آن ادویه را که شامل نمک و فلفل می‌شود به سوپ رژیمی اضافه نمایید مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم سوپ شما کمی پخته و جا افتاده شود .

مرحله پنجم

کمی که سوپ پخته شد سبزی جعفری را به آن اضافه کنید و بعد از انجام این کار اجازه دهید تا چند جوش بخورد ، هنگامی که احساس کردید سوپ شما کاملا پخته شده است اجاق گاز را خاموش کرده و صبر کنید تا کمی خنک شود ، زمانی که می‌خواهید سوپ را درون کاسه ریخته و به آن خامه را اضافه کنید ، حالا می‌توانید این سوپ مقوی را نوش جان کنید .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.