طرز تهیه کتلت مرغ و قارچ

آموزش مرحله به مرحله تصویری طرز تهیه و پخت کتلت مرغ و قارچ با پنیر پیتزا و گوشت و سیب زمینی

کتلت مرغ و قارچ یکی از کوکوهای خوشمزه با روش پخت آسان و سریع می باشد با این سادگی اما طعم بسیار لذیذ دلنشینی دارد و با روش‌های مختلفی آنرا مزه دار و تهیه می کنند برای تهیه کتلت رژیمی خوشمزه می توانید از سبزی های مختلفی مانند فلفل دلمه ای و ترخون و ریحون استفاده نمایید . اگر بچه های بد غذایی دارید می توانید با تهیه این کتلت خوشمزه آنها را به خوراک بیاورید با استفاده از قالبهای جالب و بچه گانه کتلتها را حالت دهید سپس آنها را سرخ کنید و برای فرزندان خود سرو نمایید

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه کتلت

  • گوشت ران مرغ ۶۰۰ گرم
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • جعفری ۱ دسته کوچک
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
  • پودر سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • پودر سیر و پودر پیاز به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن به مقدار کافی
  • آرد سوخاری برای سرخ کردن ½ لیوان
دستور پخت

کتلت مرغ و قارچ

مرحله اول

برای پخت یک کتلت مرغ و قارچ خوشمزه و مجلسی پس از اینکه گوشت مرغ را از استخوان جدا نمودید آنرا چرخ کنید گوشت چرخ شده را درون یک کاسه ریخته تا مواد دیگر را به آن اضافه نمایید توجه کنید استفاده از گوشت ران از نکات مهم و کلیدی پخت این کتلت مجلسی می باشد .

مرحله دوم

حالا باید پیاز را رنده کنید و پس از انجام این کارپیازها را با دست فشار داده و آب اضافه آن را بگیریم پس از اینکار پیاز رنده شده را درون کاسه مرغ ریخته و با گوشت مخلوط میکنیم اکنون زعفران دم کرده را با پودر سیر و پودر پیاز به گوشت اضافه میکنیم مواد را با هم مخلوط کرده در همان حال زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم .

مرحله سوم

پس از اینکه مواد را به خوبی با هم مخلوط کردیم نوبت ورقه ورقه کردن قارچ ها می باشد سپس یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و درون آن یک قاشق غذاخوری روغن ریخته هنگامی که روغن داغ شد قارچ ها را درون ماهیتابه ریخته و کمی آب لیموترش به آن اضافه می کنیم تا در هنگام سرخ کردن قارچ ها سیاه نشوند

مرحله چهارم

قارچ ها در هنگام سرخ کردن آب می‌اندازند در حدی سرخ کنید که آب آن کاملاً کشیده شود حالا قارچ های های سرخ شده را کنار قرار داده تا خنک شوند . بعد از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه و خنک شدن قارچ ها آنها را درون چرخ گوشت ریخته و چرخ می کنیم سپس با گوشت مرغ مخلوط می کنیم .

مرحله پنجم

حالا همه مواد را با هم مخلوط کرده تا یکدست شوند سپس به این مواد تخم مرغ را همراه با آرد سوخاری اضافه میکنیم مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده تا مایه کتلت یک حالت چسبندگی پیدا کند .

مرحله ششم

زمانی که به این حالت رسیدید روی کاسه را با یک سلفون پوشانده و برای مدت زمان ۴۰ الی ۶۰ دقیقه آن را درون یخچال قرار میدهیم تا مواد حسابی جا افتاده شوند توجه کنید که این مایه نسبت به انواع کتلت ها حالت چسبندگی بیشتری دارد به این موضوع بخاطر وجود قارچ می باشد .

مرحله هفتم

زمانی که مایه کتلت آماده شد آن را از یخچال خارج نموده و برای سرخ کردن آماده می کنیم ،حالا نصف لیوان آرد سوخاری را درون یک بشقاب خالی کنید یک ماهیتابه را بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و درون آن روغن میریزیم .

مرحله هشتم

پس از گذشت یک دقیقه و زمانی که روغن داغ شد از مایه کتلت به اندازه یک نارنگی برداشته آن را با دست و یا غالب حالت میدهیم پس از آن با انگشت در مرکز کتلت یک سوراخ ایجاد می‌کنیم تا در زمان سرخ کردن کاملا مغز پخت شود .

مرحله نهم

حالا کتلت های خوشمزه را به آرامی درون ماهیتابه قرار داده و مشغول سرخ کردن آن می شویم زمانی که یک طرف طلایی رنگ شد کتلت را چرخانده و طرف دیگر آن را سرخ می کنیم ، به نوبت آنها را از درون ماهیتابه خارج می کنیم

مرحله دهم

یک دستمال مخصوص آشپزی در کنار خود قرار داده و کتلت ها را درون این دستمال چیده تا روغن اضافه آن گرفته شود ، اکنون کتلت خانگی شما آماده برای سرو می باشد و می توانید همراه با خیارشور و گوجه فرنگی از خوردن این غذا لذت ببرید

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.