ترشی بادمجان فوری

آموزش طرز تهیه ترشی بادمجان فوری و ساده خرد شده خوشمزه خانگی سیر و ادویه مخصوص

طرز تهیه ترشی بادمجان فوری ساده و خوشزه خوش رنگ خوزستان ، با شروع پاییز و رسیدن فصل سرما طبق عادات دیرینه که ایرانی ها دارند در این فصل از سال شروع به تهیه نمودن انواع ترشی برای مصرف در کنار غذا می‌کنند ، این ترشی ها انواع مختلف دارد و از موادی مانند لبو ، بادمجان ، گل کلم ، کلم ، هویج ، به و فلفل تند استفاده می نمایند .

مواد لازم برای تهیه ترشی

مواد لازم برای تهیه ترشی بادمجان

  • بادمجون خورد شده
  • سیر
  • نعنا خشک
  • نمک
  • فلفل تند
  • سرکه
دستور پخت

طرز تهیه ترشی بادمجان فوری

تهیه ترشی بادمجان

بهتر است برای تهیه ترشی بادمجان فوری از بادمجان های گلخانه ای استفاده کنید زیرا آنها هم شیرین تر و هم اینکه بدون تخمه هستند . پس از شستشو پوست آنها را جدا کرده و درون قابلمه ریخته و همراه با مقداری سرکه و نمک تفت دهید ، پس از انجام این کار مواد را درون آبکش ریخته و اجازه دهید تا سرد شوند . تفت دادن بادمجان ها در حدی باشد که نرم و قهوه‌ای رنگ شوند ، بصورت جداگانه فلفل ها را نیز همراه با سرکه تفت دهید و کنار قرار داده تا سرد و خشک شوند .

ترشی بادمجان با رب انار

پس از اینکه مواد شما کاملا آماده شد درون یک دبه بادمجانها را ریخته سپس سیر خرد شده را همراه با نعناع نمک و فلفل سبز اضافه کنید به همین صورت به صورت لایه لایه دبه را پر نمایید در پایان سرکه را ریخته و درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا کاملا جا افتاده شود بعد از گذشت ۳ الی ۶ روز ترشی خانگی شما آماده سرو می باشد . برای اینکه مزه ترشی شما خاص و جذاب شود کمی هم گلپر اضافه کنید . اگر بدنبال طعمی متفاوت هستید از سیاه دانه و پونه خشک استفاده نمایید . تمر هندی یا رب انار نیز میتواند یک چاشنی فوقالعاده برای این ترشی خانگی باشد .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.