دنده کباب در فر

آموزش و روش پخت دنده کباب گوسفندی و گوساله با سس مخصوص در فر

دنده کباب در فر

طرز تهیه و پخت دنده کباب در فر خوراک خوشمزه و کرمانشاهی خانگی با روش حرفه ای و رستورانی ،گوشت دنده یکی از لذیذترین قسمت های گوشت گوسفند است. این گوشت نرم ، لطیف ، ترد ، پرچرب و خوش طعم است. بخاطر همین ویژگی ها دنده کباب یکی از خوراک های اصیل ایرانی در مناطق لر نشین و کرمانشاه میباشد. با قسمت آموزش آشپزی سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

مواد لازم برای خوراک دنده

مواد لازم برای تهیه دنده کباب در فر

  • دنده گوسفند ۵ قطعه
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • ماست‏‌‌ ‌‌‌‌ ۱ لیوان
  • سس گوجه فرنگی ۳ قاشق غذا خوری
  • زعفران ۱ قاشق سوپ خوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
دستور پخت

طرز تهیه دنده کباب در فر

طریقه پخت دنده کباب

برای تهیه این کباب سنتی ابتدا دنده ها را از هم جدا نمایید و پس از شستشو در یک ظرف آب قرار دهید ،یخ هم می توانید به این کاسه اضافه کنید ،حالا کاسه مورد نظر را برای مدت زمان یک ساعت کنار قرار دهید پس از گذشته ۶۰ دقیقه گوشت ها را آبکشی کنید و و خشک نمایید .

مرینیت دنده کباب

ماست و زعفران را با هم مخلوط کنید و درون یک کاسه نسبتاً بزرگ سپس سیر را رنده کرده و همراه با پیاز خرد شده به این مایع اضافه کنید مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید سپس زعفران را همراه با نمک و فلفل اضافه نمایید حالا تکه های دنده را درون کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید تا تمامی قسمت های دنده مزه دار و به این مایع آغشته شود . روی کاسه را سلفون کشیده و برای مدت زمان یک شب تا صبح یا ۱۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا حسابی ادویه به خورد دنده برود .

زمان پخت دنده کباب

پس از اینکه گوشت شما آماده شد سینی فر گاز خود را چرب کنید و دنده ها را درون سینی قرار دهید و دمای دستگاه را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و برای مدت زمان ۴۰ الی ۵۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا غذای شما به خوبی برشته و طلایی رنگ شود امیدواریم از خوردن این کباب خوشمزه خانگی لذت ببرید .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.