طرز تهیه ته چین مرغ در فر

آموزش ته چین مرغ در فر برقی بدون استفاده از فویل برای 4 و 6 نفر بصورت تصویری

ته چین مرغ در فر

طرز تهیه و پخت ته چین مرغ در فر برای ۴ نفر ساده و مجلسی خوشمزه مرحله به مرحله ، لازم است ذکر شود که برنح ته‌چین در همهٔ موارد به یک شکل طبخ می‌شود. ته چین می‌تواند هم در فر و هم روی شعله گاز پخته شود. برای ته‌دیگ کلفت، ته چین باید در حرارت ملایم و مدت زمان بیشتری طبخ شود.

مواد لازم برای خوراک ته چین

مواد لازم برای تهیه ته چین مرغ در فر

  • برنج ۴ پیمانه
  • ماست غلیظ ۲ لیوان
  • زرده تخم مرغ ۴ تا ۵ عدد نسبت به اندازه
  • ادویه ها شامل نمک، دارچین و فلفل به میزان لازم
  • زعفران دم کرده غلیظ هرچی بیشتر بهتر

دستور پخت

طرز تهیه ته چین مرغ در فر

روش تهیه مرغ ته چین

برای تهیه یک ته چین مجلسی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و درون کاسه ریخته و به آن نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه می کنیم سپس مرغ را ریش ریش نموده به مواد درون کاسه اضافه میکنیم و زعفران را روی آن می ریزیم و کاسه را برای مدت زمان یک الی دو ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا تکه های مرغ مزه دار شوند .

طرز تهیه برنج ته چین مرغ

برای پخت برنج ابتدا و قبل از شروع آشپزی تقریباً چیزی حدود ۳ ساعت برنج را همراه با آب نمک ولرم خیس می کنیم ، در زمان آشپزی آبنمک را جدا کرده قابلمه را بر روی اجاق گذاشته و در اندازه مناسب آب اضافه میکنیم برنج ها را درون آب جوش ریخته و بعد از اینکه از برنج معمولی کمی نرم تر شد آن را آبکش می کنیم مراقب باشید برنج زیاد نپزد چون در انتها غذای شما شفته خواهد شد .

دستور پخت ته چین مرغ

حالا زرده های تخم مرغ را با زعفران غلیظ مخلوط کنید سپس ادویه را به این مخلوط اضافه کنید و به اندازه هم بزنید تا بوی زخم زرده های تخم مرغ گرفته شود ، پس از انجام این مراحل ماست سفت و پرچرب را به این مواد اضافه کرده و به آرامی هم بزنید برای اینکه ماست آب نندازه ، در این زمان برنجی را که آبکش کرده بودید را به مواد ماستی اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید .

مراحل پخت ته چین مرغ

کف ظرف مخصوص فر را بخوبی و با روغن زیاد چرب کنید این کار را با دقت انجام دهید تا در پایان ته چین طلایی و خوشرنگی داشته باشید ، نیمی از مواد ماستی را درون ظرف ریخته و با پشت قاشق پرس می کنیم ،حالا مرغ های ریش ریش شده را با دقت کف ظرف چیده به طوری که به بدنه برخورد نکند ، مرغ ها را هم درون لایه زیری برنج فشار دهید ، سپس الباقی برنج را به مواد درون ظرف اضافه کنید ، روی ظرف را با سلفون بپوشانید و با نوک چاقو چند سوراخ ایجاد کنید بر روی فویل تا در آخر برنج شما نمدار و شفته نباشد .

دمای فر ته چین مرغ

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد پیش گرم کنید ظرف را درون فر گذاشته و دما را بر روی ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید مدت زمان پخت شما ۴۵ دقیقه میباشد اگر فرگاز ندارید درون قابلمه و یا ماهیتابه دو طرفه هم می‌توانید ته چین را آماده کنید .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 دی 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.