طرز تهیه نخود آب

طرز تهیه نخود آب

طرز تهیه و خواص نخود آب چیست ، به علت داشتن طبع گرم برای تقویت بنیه مصرفش را برای تمام سنین توصیه میکنیم ، برای تقویت نیروی جنسی و رفع ناباروریها نیز مصرف نخود به اشکال مختلف توصیه می شود . برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نخود آب در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه نخود آب

  • نخود ۴۰۰ گرم
  • پیاز متوسط ۳ عدد
  • روغن ۷۵ گرم
  • آرد گندم سبوس دار ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار کافی
دستور پخت

طرز تهیه نخود آب

همه حبوبات باید یک شب در آب خیس بخورد تا نفخش برود . پس بنابراین نخود ها را هم باید بخیسانید و آبش را عوض کنید . پیاز خرد کنید و در روغن سرخ نمایید ، مواد را آبکشی کنید و به پیازهای طلایی شده به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و ۴ تا لیوان آب اضافه نمایید ، زمانی که به جوش افتاد، حرارت را کم کنید تا با حرارت ملایم بپزد ، وقتی غذای شما خوب پخته شد ، آرد را در نصف استکان آب سرد حل کرده و به خوراک اضافه کنید ، بعد از اینکه چند جوش خورد شعله را خاموش کنید . میتونید این غذا را با آبغوره و یا سرکه میل نمایید .

مصرف این خوراک مقوی میتواند سردی بدن شما را علاج کند همچنین برای درمان ریزش مو بسیار مفید میباشد .برای دردهای سینه و سرفه های مکرر در طب سنتی مصرف آن توصیه میشود . سیستم ایمنی را تقویت میکند و از ابتلا به بیماری‌ های ویروسی پیشگیری خواهد کرد . برای تهیه این غذا می توانید از مقداری گوشت هم استفاده نمایید. اضافه کردن زیره سیاه هم توصیه می شود و میتواند طعم خوراک رژیمی شما را بهتر کند .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 24 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.