توپک نارگیلی

توپک نارگیلی با خامه توپک نارگیلی با روکش شکلات توپک نارگیلی داخل کیک

توپک نارگیلی

طرز تهیه و پخت توپک نارگیلی شکلاتی ساده شیر عسلی بدون فر خوشمزه و مجلسی ، یک شیرینی خانگی ساده و بسیار لطیف مناسب برای پذیرایی از خانواده در شب های سرد زمستانی مخصوصا شب یلدا . با قسمت شیرینی پزی در خانه سایت آموزشی های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

مواد لازم برای تهیه شیرینی

مواد لازم برای تهیه توپک نارگیلی

  • پودر نارگیل ۱ و ۳/۴ پیمانه
  • شیر عسلی نصف قوطی
  • شکلات تخته ای ۱۵۰- ۲۰۰ گرم
  • روغن مایع ۲ ق غ
  • وانیل ۱/۴ ق چ

دستور پخت

طرز تهیه توپک نارگیلی

برای تهیه این شیرینی با پودر نارگیل ابتدا پودر نارگیل را به همراه وانیل در ظرفی ریخته ، سپس شیر عسلی را به آرامی و کم کم اضافه نمایید ، مقدار استفاده از شیر عسلی ، اندازه مشخصی ندارد و باید تا حدی اضافه شود که پودر نارگیل حالت خمیری و لطیف در آید . اگر با دست میخواهید این خمیر را مخلوط کنید از دستکش یکبار مصرف استفاده نمایید . حالا باید از این خمیر با کمک دست توپک های یک شکل و یک اندازه درست کنید تت خمیر ها تمام شوند ، سپس توپک های آماده شده را در داخل ظرف چیده و درون یخچال به مدت دو ساعت قرار دهید تا توپک ها سفت شوند و خودشون را بگیرند .

سپس شکلات ها را در معرض حرارت غیر مستقیم مثل بخار کتری بزارید تا آب بشه و کمی روغن مایع هم اضافه کنید تا شکلات رقیق شود . سپس توپک ها را داخل شکلات فرو برده و با کمک چنگال بچرخانید تا همه جای توپک نارگیلی آغشته به شکلات بشه و بعد روی توری فلزی قرار داده تا شکلات اضافه ریخته شود و توپک ها خشک شوند ، اگر شکلات اضافه اومد ، میتونید داخل قیف ریخته و به صورت رفت و برگشتی روی شکلات ها بریزید تا زیباتر بشن میتونید روی شکلات ها ترافل هم بپاشید و بعد شیرینی های خانگی را داخل ظرف بچینید و سرو نمایید .

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.