کباب بختیاری

کباب بختیاری چیست کباب بختیاری عکس کباب بختیاری تابه ای

کباب بختیاری

طرز تهیه و پخت کباب بختیاری مخصوص خوشمزه خانگی با گوشت گوسفندی و مرغ ، آموزش پخت کباب چرب و چیلی اصیل ایرانی حرفه ای به روش سنتی و رستورانی ، کباب بختیاری چیست یکی از کباب های مشهور ایرانی ست که در چهار محال و بختیاری تهیه میشده اما امروزه در سراسر ایران و جهان به خصوص خاورمیانه به یک غذای پرطرفدار تبدیل شده ،برای تهیه این غذای خوشمزه بیشتر از راسته گوسفندی، و سینه مرغ استفاده میکنند . به این شکل که در یک سیخ یکی در میان یک تکه گوشت گوسفندی ویک تکه مرغ به سیخ زده می‌شود و یک غذای بسیار مرسوم در مناطق بختیاری نشین میباشد . با قسمت آموزش آشپزی سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب بهره کامل را ببرید .

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه کباب بختیاری

  • کره ۵۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • فیله مرغ ۴۰۰ گرم
  • ماست ۸ قاشق غذاخوری
  • گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم
  • روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
دستور پخت

طرز تهیه کباب بختیاری

در ابتدا هم فیله های مرغ ، هم فیله های گوسفندی را خرد کنید ، فیله های مرغ را به اندازه جوجه کباب و فیله های گوسفندی را کمی بزرگتر خرد کرده و همه را در کاسه بزرگی بریزید ، سپس پیاز را خلالی یا حلقه ای خرد کرده و لا به لای گوشت ها بریزید ، پس از اون ماست و زعفدان دم کرده و روغن مایع و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید . با دست گوشت ها را زیرو رو کنید تا گوشت ها کاملا آغشته به مواد شوند

اگر مایلید میتوانید کمی آب لیمو ترش هم اضافه کنید تا کباب خانگی شما کمی ترش مزه شود . سپس درب کاسه را با سلفون بپوشانید . برای اینکه گوشت ها طعم دار شوند و استراحت کنند ، کاسه را ۲ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید . سیخ کردن این کباب به این شکل هست که یک تکه گوشت قرمز بعد مرغ به صورت یکی درمیان سیخ شوند .

طرز تهیه کباب بختیاری

وقتی کباب ها سیخ شدند روی تخته قرار دهید و با پشت کارد گوشت را بکوبید تا تخت و یکنواخت شوند ، این کار باعث میشه کباب ها به طور یکنواخت بپزند . در این مرحله باید منقل زغال را آماده کنید و سیخ ها را پس از سرخ شدن همه زغال ها بچینید ، در ابتدا تند تند باد بزنید تا کبابها خودشونا بگیرن سپس به طور مداوم بچرخانید تا یکنواخت بپزند .

در مرحله پایانی کره و زعفران دم کرده را با قلمو به کباب ها بمالید تا نرم تر و لذیذتر شوند . اگر نمیخواهید بختیاری را روی منقل درست کنید ، پس باید گوشت ها را به سیخ چوبی بکشید و آن ها را در تابه حاوی روغن سرخ نمایید ، در کنار این کباب خومشزه شما میتونید قارچ و سبزیجات و سیب زمینی هم سرخ کرده و در کنار غذا سرو نمایید و همرا نان یا پلو میل کنید . نوش جان 😋😋

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 23 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.