طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه

 فیلم طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه +طرز تهیه شیرینی نارگیلی با آرد سفید+ طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه لیوان فرانسوی +طرز تهیه شیرینی نارگیلی تصویری +طرز تهیه شیرینی نارگیلی پفکی +طرز تهیه شیرینی نارگیلی با نارگیل تازه

شیرینی نارگیلی خوشمزه به روش قنادی ها، یکی از خوشمزه ترین شیرینی هاست که برای پخت آن هم نیاز به هزینه زیادی ندارید و با استفاده از پیمانه ساده و سفیده تخم مرغ میتوانید آن را تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی
پودر نارگیل چرب و تازه۱۵۰ گرم
شکر۳۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ۱۵۰ گرم
روغن مایع۹۰ گرم
وانیل۱/۸ قاشق چایخوری
آبلیمو۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی نارگیلی با پیمانه

مرحله اول

شکر و پودر نارگیل را با هم مخلوط کنید سپس آنها را درون غذاساز و یا مخلوط کن بریزید مواد را برای ۳۰ ثانیه میکس کنید تا پودر شوند سپس دو سوم سفیده و دوسوم روغن مایع را به آنها اضافه کنید.

مرحله دوم

دوباره مواد را درون مخلوط کن و یا غذاساز بریزید و برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه آنها را مخلوط کنید تا یکدست شوند. حالا مایه شیرینی نارگیلی را درون ظرف فلزی ریخته و آنرا بر روی بخار کتری قرار دهید.

مرحله سوم

مایه را مدام هم بزنید تا بر روی بخار کتری گرم شود. پس از گرم شدن بقیه سفیده تخم مرغ را بعلاوه روغن و آبلیمو و وانیل اضافه کنید مواد را هم بزنید بر روی حرارت کتری، مراقب باشید دمای آن بجوشیدن نرسد.

مرحله چهارم

گرما باید در حدی باشد که شکر را براحتی در آن حل کنید. انگشت خود را داخل مواد فرو کنید اگر داغی مواد را حس کردید یعنی آماده شده است. مقدار گرما باید در حدی باشد که انگشت شما نسوزد.

مرحله پنجم

تقریباً باید برای ۳۰ دقیقه مواد را روی حرارت بخار کتری هم بزنید. مواد را با دو انگشت خود را مالش دهید اینجا نباید زبری شکر را احساس کنید. اکنون می توانید ظرف را از روی بخار برداشته و صبر کنید تا خنک شود.

 

مرحله ششم

اگر احساس کردید مواد شما سفت شده می توانید یک عدد سفیده تخم مرغ به مایع اضافه کنید اگر برعکس بود می‌توانید با استفاده از پودر نارگیل و یا یک قاشق چای خوری آرد برنج این حالت را خنثی کنید.

مرحله هفتم

روی سینی خود را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد را درون قیف ریخته و روی سینی پایپ کنید. انگشت خود را چرب کنید و روی شیرینی ها را صاف نمایید و با پودر پسته آنها را تزیین کنید.

مرحله هشتم

فر را از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید و آن را پیش گرم نمایید. سینی را درون فر قرار داده و دمای آن را بر روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید بعد از گذشت ۷ دقیقه درجه را روی ۱۷۵ درجه تنظیم کنید.

مرحله نهم

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه شیرینی ها پف کرده و ترک خواهند خورد. برای اینکه روی شیرینی ها طلایی شود می توانید در اواخر پخت گریل را روشن کنید تا سطح شیرینیهای خانگی شما طلایی و برشته شود.

مرحله دهم

پس از اینکه فر را خاموش کردید اجازه دهید تا برای سه دقیقه سینی درون فر باقی بماند، در دستگاه فر را هم در حالت نیمه باز قرار دهید. این مراحل را با دقت انجام دهید سپس سینی را از درون فر خارج کنید.

مرحله یازدهم

پس از این که خنک شدند از روی کاغذ روغنی جدا کنید، شیرینی ها را درون ظرف دردار ریخته و برای ۲ الی ۳ روز می توانید آنها را درون یخچال نگهداری کنید. چون شیرینی ها زود خشک می‌شوند.

مرحله دوازدهم

اگر قصد دارید شیرینی را درون ماهیتابه تهیه کنید تابه را اول گرم کنید و پس از پایپ کردن مایه درب ماهیتابه را ببندید و حتما بعد از گذشت ۱۵ دقیقه درب را باز کنید و پخت آنها را چک نمایید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.