ترشی لبو و انار

آموزش ترشی لبو و انار ترشی لبو قرمز و انار سالاد انار با کلم قرمز و لبو

ترشی لبو و انار

دستور تهیه و آموزش ترشی لبو و انار خوشمزه و مجلسی خانگی ، با رسیدن فصل سرما و آمدن میوه هایی مانند انار و لبو یکی از راه های استفاده از انها تبدیل کردن میوه ها به ترشی میباشد تا در هنگام سرو غذا در کنار غذا های مختلف از این ترشی های خوشمزه استفاده کنیم . با قسمت ترشی و مربا سایت های پاتوق همراه شده و از این مطلب استفاده نمایید .

مواد لازم برای تهیه ترشی

مواد لازم برای تهیه ترشی لبو

  • لبو ۵ عدد
  • انار دون شده ۲ عدد
  • سرکه قرمز به میزان لازم
  • نمک ۱ ق چایخوری
  • گلپر ۱ ق چایخوری
  • سیاه دونه ۱ ق چایخوری
  • شکر ۱ ق چایخوری
دستور پخت

طرز تهیه ترشی لبو و انار

قبل از هر چیز لبوها را تمیز بشویید و سر و ته آن ها را بزنید و بزارید تا بپزه ، واسه پخت سریع میتونید در زود پز قرار دهید . بعد از اینکه پخته شدند ، رنده درشت بزنید و روی لبوهای رنده شده ، سرکه بریزید تا روی لبوها را بپوشاند ، سپس روی گاز گذاشته تا یه جوش بخوره ، حالا انارهای دون شده را اضافه کنید تا با هم جوش بخورن ، سپس نمک و گلپر وسیاه دونه و شکر اضافه میکنیم و حرارت را خاموش میکنیم و در ظرف را میگذاریم تا ترشی با حرارت جا بیفته ، بعد از خنک شدن این ترشی خوشمزه را داخل ظرف شیشه ای ریخته و داخل یخچال میگذاریم .

نکات آموزشی برای تهیه ترشی خانگی : در این ترشی شما میتونید سیب رنده شده هم بریزید . شکر هم میتونید حذف کنید ولی اگه انار خیلی ترش بود یا از سرکه خونگی استفاده کردید میتونید با اضافه کردن شکر ترشیه بیش از اندازه را خنثی کنید .

خواص مصرف لبو و انار : یک لبوی ارگانیک به علت داشتن فیبرهای سالم می‌تواند در دستگاه هاضمه شما را به طور عجیب و شگفت انگیزی از پسماندهای مضر پاکسازی نماید . همچنین مصرف لبو به علت دارا بودن بتاین و پکتین باعث پاکسازی کبد از سمهای اضافی میشود هرچه کبد پاک تری داشته باشیم عملکرد آن بهتر خواهد بود . استفاده از آب انار برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید می باشد و باعث کاهش التهاب در رگ ها خواهد شد . مصرف انار کلسترول های بد را کاهش داده و در مقابل باعث افزایش کلسترول های خوب میشود .

 

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.