املت سبزیجات

املت سبزیجات با قارچ املت سبزیجات پنیری املت سبزیجات برای صبحانه

املت سبزیجات

طرز تهیه و پخت املت سبزیجات خوشمزه ساده با هویج و سیب زمینی ، معمولا املت ها در یک قاشق چای خوری روغن یا کره سرخ می شوند. بنابراین، آیا املت سالم است؟ بله، اگر سبزیجات کافی اضافه کنید و از روغن کم تری استفاده کنید، سالم است.

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه املت سبزیجات

  • تخم مرغ ۵ عدد
  • سیب زمینی ٢ عدد متوسط
  • هویج ٢ عدد متوسط
  • فلفل دلمه نصف یک عدد
  • نمک، زردچوبه و ادویه به میزان لازم
دستور پخت

طرز تهیه املت سبزیجات

ابتدا سیب زمینی و هویج ها را شسته و پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید و جداگانه سرخشون نمایید . فلفل دلمه ای را نگینی خرد کرده و سرخ کنید ، حالا همه مواد سرخ شده را با هم مخلوط کنید و کف یک تابه بچینید . حالا در ظرفی دیگر تخم مرغ ها را شکسته و هم بزنید ، کمی فلفل و ادویه و نمک داخلش ریخته و روی مواد کف تابه بریزید ، درب تابه را ببندید و اجازه دهید روی حرارت ملایم بپزد ، ریختن پنیر پیتزا روی این غذا کاملا سلیقه ای است . اگر هم دوست دارید املت خوشمزه داشته باشید کمی کالباس هم اضافه نمایید . نوش جان 😍😋

گفتنی است املت و غذاهایی که از تخم مرغ در آنها به میزان زیاد استفاده می شود سرشار از ویتامین B است.بررسی ها نشان می دهند، ویتامین B یکی از ویتامین های ضروری بدن است که کمبود آن می تواند باعث اختلالات عصبی در مغز شود.به همین دلیل پزشکان برای رفع مشکلات عصبی و افسردگی ها گونه های ویتامین B را به بیماران تجویز می کنند.البته باید دقت شود تا در مصرف تخم مرغ زیاده روی نشود زیرا باعث افزایش کلسترول خون و بروز مشکلات قلبی-عروقی شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 23 آبان 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.