مربای پوست پرتقال

مربای پوست پرتقال و هویج مربای پوست پرتقال خشک شده

مربای پوست پرتقال

طرز تهیه و پخت مربای پوست پرتقال مجلسی خوشمزه و خانگی ، پوست پرتقال حاوی ترکیباتی به نام نبیلتیتین است که باعث کاهش خطر ابتلا به التهاب و بیماری قلبی می شود.

مواد لازم برای تهیه مربا

مواد لازم برای تهیه مربای پرتقال

  • پوست ۸ عدد پرتقال
  • شکر یک کیلو گرم
  • آب ۵۰۰ میلی لیتر
دستور پخت

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

برای تهیه مربای خوشمزه پرتغالها را تمیز بشویید چون اینبار خود پوست پرتغال هست که خورده میشه ، پرتغال ها را پوست گرفته و به شکل نواری یا مربع برش بزنید و بعد به وسیله خلال دندان پوستها را به شکل های مختلف بپیچید . اگر میخاهید اصلا مزه تلخی پوست پرتغال حس نشه باید سفیدی داخل پوست را به طور کامل جدا کنید . پوست ها را یک شب در آب سرد قرار دهید و در این فاصله چند بار آب را عوض کنید .

سپس پوست ها را داخل قابلمه ریخته و رویش آب بریزید و روی حرارت بالا قرار دهید تا بجوش بیاد حدود ۴ دقیقه بعد آبکشی کنید این کار را ۴ بار انجام دهید و در بار آخر پوست پرتغال ها را در آب سرد به مدت ۴ ساعت قرار دهید و هر ساعت یک بار آبش را عوض کنید . در ظرف دیگر شکر و آب را مخلوط کرده و روی حرارت قرار داده و هم بزنید تا به جوش بیاد و بعد حرارت را کم کنید و پوست ها را داخل شربت مربا ریخته ، مدت زمان پخت و به قوام رسیدن این مربا خانگی ۴۰ دقیقه الی یک ساعته و در آخر هم کمی آب لیمو بهش اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید . نوش جان 😋😋

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 آبان 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.