جوجه کباب یونانی

دستور جوجه کباب یونانی سس جوجه کباب یونانی ادویه جوجه کباب یونانی

جوجه کباب یونانی

طرز تهیه و پخت جوجه کباب یونانی مجلسی و خوشمزه با ادویه و سس مخصوص ، آموزش روش های گوناگون برای تهیه یک جوجه کباب خوشمزه و عالی با طعم های مختلف .

مواد لازم برای ۲ نفر

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب یونانی

  • سینه مرغ۵۰۰ گرم
  • سیر۱ حبه
  • جعفری۱ قاشق غذاخوری
  • پودر اورگانو۱ قاشق غذاخوری
  • آویشن۱ قاشق سوپخوری
  • آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
دستور پخت

طرز تهیه جوجه کباب یونانی

برای تهیه خوراک جوجه کباب در ابتدای کار باید سینه های مرغ را شسته و به اندازه تکه های مکعبی کوچک برش بزنید ، مقداری روغن زیتون به مرغ ها اضافه کنید . مرغ ها را با روغن زیتون مخلوط کنید ، بهتر است دستکش دست کنید و با دست مرغ ها را زیر ورو کنید تا حسابی به روغن زیتون آغشته شوند ، چند ساقه جعفری را همراه یک حبه سیر با چاقو ریز خرد کنید و با آویشن و نمک و فلفل سیاه ، اوگانو به مرغ ها اضافه کنید .

الان نوبت اضافه کردنه آب لیمو هست و باید آن ها را با دست خوب مخلوط کنید تا مزه ترش آبلیمو ، همه مرغ ها را طعم دار کند ، بهتر است سلفون روی ظرف بکشید و بگذارید ۱ ساعت در یخچال استراحت کند . اگر از قبل به فکر درست کردن این غذا بودید پس برایش وقت بیشتری بگذارید اگر مرغ ها را ۵ الی ۶ ساعت در داخل یخچال بگذارید ، مرغ ها بیشتر طعم دار میشوند و این کار کیفیت آشپزی شما را بالا می برد .

اگه میخواهید برای درست کردن کباب از سیخ چوبی استفاده کنید پس لازم است چند دقیقه سیخ های چوبی را داخل آب سرد بخیسانید سپس ۵ یا ۶ تکه مرغ را به سیخ کشیده ، و داخل یک تابه کمی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید . وقتی که روغن داغ شد ، سیخ ها را داخل تابه بچینید وقتی سرخ شد ، طرف دیگر هم بچرخانید تا سرخ شوند ، البته به سلیقه شما هم بستگی داره ، اگر بخاهید میتونید این نوع کباب را روی منقل زغال هم درست کنید . اگر خاستید از منقل استفاده کنید ، باید سیخ های فلزی جابگزین سیخ های چوبی بشن ، این جوجه کباب عالی را شما هم میتونید با نان هم با برنج سرو کنید و در کنار خانواده از نوش جان کردنش لذت ببرید .

 

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 30 آذر 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.