طرز تهیه ترشی لیمو ترش بندری

طرز تهیه ترشی لیمو ترش هندی طرز تهیه ترشی لیمو ترش ملس طرز تهیه ترشی لیمو ترش شیرازی طرز تهیه ترشی لیمو ترش با سرکه طرز تهیه ترشی لیمو ترش با رب انار طرز تهیه ترشی لیمو ترش با پوست طرز تهیه ترشی لیمو ترش بلوچی طرز تهیه ترشی لیمو ترش عربی

طرز تهیه ترشی لیمو ترش بندری خوشمزه خانگی ساده با پوست، لیمو یکی از چاشنی ها فوق العاده خوش طعم میباشد که به راحتی هم میتوانید آنرا تهیه نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لیمو ترش بندری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی
لیموترشبه دلخواه
آب لیموترش تازهبه دلخواه
تخم گشنیزبه دلخواه
سیاه دانهبه دلخواه
زردچوبهبه دلخواه
فلفلبه دلخواه
نمکبه دلخواه

طرز تهیه ترشی لیمو ترش بندری

مرحله اول

این نوع ترشی محلی ، مزه بینظیری دارد و به شما پیشنهاد میکنیم حتما آن را درست کنید شک ندارم که عاشق طعم و مزه ترشی میشوید 😍 برای شروع و در ابتدا لیمو تازه ها را شسته و خشک کنید به گونه ای برش بزنید که بتونید راحت هسته هاشو دربیارید.

مرحله دوم

یه ظرف شیشه ای خشک و تمیز نیاز دارید، لیموهای حلقه حلقه شده را داخل ظرف ریخته، و لابه لایشان تخم گشنیز تفت داده شده و نمک، فلفل سیاه بریزید ، میتونید یک سوم شیشه را آب لیمو بریزید چونکه خود لیموها هم آب میندازند، اگر پوست لیموها را گرفته بودید نیازی به آب لیمو نیست.

مرحله سوم

در مرحله بعد آماده سازی این ترشی خوشمزه درب ظرف را محکم ببندید، ۲۰ روز تا یه ماه شیشه را مقابل آفتاب بزارید، در طی این چند روز مدام شیشه را سر و ته کنید. روی این ترشی را میتونید به طور کامل آب لیمو بریزید دل بخاهیه ، به خودتون بستگی داره.

مرحله چهارم

لیمو دارای املاح و ترکیبات زیادی مانند اسید سیتریک، کلسیم، منیزیم، ویتامین C، فلاوونوئید، پکتین و لیمونین است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و با عفونت‌ها مقابله می‌کند.

مرحله پنجم

مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن می‌شود به شما پیشنهاد میکنیم . برای فرد مبتلا به آنفلوانزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب‌ لیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است. مصرف آب‌ لیمو همچنین باعث کاهش تب در افراد بیمار می‌شود.

منبع:chef.zohre

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 25 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.