شربت سکنجبین

شربت سکنجبین طرز تهیه شربت سکنجبین خواص شربت سکنجبین به انگلیسی

شربت سکنجبین

طرز تهیه و پخت شربت سکنجبین خوشمزه و مجلسی خانگی با خیار و نعنا خشک و خواص مصرف این شربت طبیعی بدون استفاده از مواد نگهدارنده شیمیایی ، یکی از بهترین نوشیدنی‌ها در “طب سنتی” است که دافع صفراست و صفرای اضافی بدن را خارج می کند سکنجبین از عسل و سرکه ساخته می‌شود که نفوذ غذا را به سلول‌های بدن افزایش می‌دهد.

التهاب ناشی از گرما را می‌کاهد و در نهایت سموم بدن را به همراه ادرار یا عرق بیرون می‌آورد. می‌تواند ملین و مسهلی مفید باشد. اگر سکنجبین با تخم کاسنی و کمی گلاب تهیه شود، نوشیدنی پرسودی خواهد شد و خصوصا برای آنهایی که طبعی گرم داشته یا کسانی که مبتلا به نفخ هستند منافع زیادی دارد، ولی برای مبتلایان به زخم معده زیان‌بخش است. مصرف آن نفوذ غذا به سلول‌های بدن از جمله سلول‌های کبد را افزایش می‌دهد. اگر کاهو را با سکنجبین یا سرکه بخورید، اشتها آور است.

مواد لازم برای تهیه شربت سکنجبین

مواد لازم برای تهیه شربت

  • شکر ۱ کیلوگرم
  • آب ۲ لیوان
  • سرکه ۱۰۰ گرم
  • نعناع ۱۵۰ گرم
  • گلاب کمی
دستور پخت

طرز تهیه شربت سکنجبین

برای تهیه یک شربت خانگی خوشمزه شکر را همراه با آب درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید زمانی که شروع به جوشیدن کرد و شکر درون آب حل شد ، نعنا های شسته شده را همراه ساقه درون قابلمه ریخته و اجازه می‌دهیم تا کمی بجوشد سپس سپس سرکه و گلاب را آهسته آهسته به شربت اضافه میکنیم و صبر کرده تا شربت قوام بیاید و به غلظت دلخواه برسد ، پس از انجام این مراحل شربت را از صافی رد می‌کنیم . مراقب باشید اگر شکر زیاد بر روی اجاق بماند تلخ خواهد شد .

بهترین روش سرو شربت همراه با خیار رنده شده می‌باشد که طعم بی‌نظیری خواهد داشت . سکنجبین برای دل درد و نفخ معده بسیار مفید می‌باشد و استفاده از خیار برای رفع تشنگی مفید می‌باشد .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 3 خرداد 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.