طرز تهیه عدسی بدون رب

طرز تهیه عدسی خوشمزه و لعابدار بدون رب طرز تهیه عدسی تهرانی طرز تهیه عدسی برای 20 نفر طرز تهیه عدسی برای دو نفر طرز تهیه عدسی اصفهانی طرز تهیه عدسی ساده خانگی بدون سیب زمینی طرز تهیه عدسی مجلسی طرز تهیه عدسی شیرازی

طرز تهیه عدسی ساده و خوشمزه مجلسی شیرازی رژیمی بدون رب و لعابدار ، خوراک عدسی به عنوان یه میان وعده عالی و حتی غذای اصلی مخصوصا وعده ی صبحونه بسیار تو ایران پرطرفدار میباشد . این غذای خوشمزه و مفید منبع غنی آهن به شمار میاد و برای پیشگیری از کم خونی عالیهبرای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه عدسی بدون رب در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید..

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر
عدسدو پیمانه
پیازا عدد بزرگ
آرد سفیدیک قاشق غذاخوری
یک قاشق غذاخوری۳ قاشق غذاخوری
نمک ،فلفل،زردچوبه،گلپر و لیموی تازهبه میزان لازم

طرز تهیه عدسی بدون رب

مرحله اول

برای تهیه خوراک ساده و خوشمزه عدس ها را از ۴ الی ۶ ساعت قبل از آشپزی درون کاسه ای پر از آب بخیسانید ، سپس عدس ها را همراه با مقداری نمک و آب درون قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و صبر کنید تا بپزه .

مرحله دوم

در این فاصله زمانی تابه ای را آماده کنید پیاز را بصورت خلالی خرد کرده و همراه با کمی روغن زیتون درون تابه ریخته و تفت دهید کمی که سبک و شیشه ای شدند زردچوبه را اضافه کنید کمی بعد یک قاشق غذاخوری آرد درون تابه ریخته و مواد را با هم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود .

مرحله سوم

در مرحله بعد و هنگامی که عدس پخته شد پیاز داغ را درون قابلمه ریخته و اجازه دهید تا با حرارت کم خوراک رژیمی شما جا افتاده شود . بجای آب میتوانید از آب گوشت یا قلم استفاده کنید.

مرحله چهارم

برای لعاب دار شدن خوراک میتوانید به جای استفاده از آرد ، سیب زمینی و یا از همان عدس های داخل قابلمه برداشته و بکوبید و دوباره به خوراک اضافه کنید . بعد از پخته با آبلیمو و گل پر خوراک مجلسی خود را سرو نمایید.

منبع:soodi.6721

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 3 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.