طرز تهیه ته چین سبزیجات

 

طرز تهیه ته چین سبزیجات

طرز تهیه و پخت ته چین سبزیجات مجلسی خوشمزه رژیمی بدون مرغ و گوشت و ماهی، ته‌چین در بین غذاهای ایرانی به خاطر شکل و فرم زیبایش از جمله غذاهای رسمی و مناسب مهمانی‌هاست.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین سبزیجات در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
ماست چکیده۹ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد
زعفران دم کشیدهنصف استکان
نمکمقداری
مواد میانی ته چین
کدویک عدد
هویجیک عدد
نخود فرنگینصف استکان
ذرتنصف استکان
قارچ۲۰۰ گرم

طرز تهیه ته چین سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه یک ته چین خوشمزه و مجلسی ابتدا برنج را آماده نمایید ، برنج خود را زنده تر از سری های قبلی آبکش کنید ، کاسه ای نسبتاً بزرگ را آماده کنید ماست و تخم مرغ ها را درون کاسه ریخته و مخلوط کنید.

مرحله دوم

زعفران و نمک را به مواد اضافه کنید و هم بزنید زمانی که احساس کردید مواد بخوبی با هم مخلوط شده برنج را به مواد درون کاسه اضافه کنید.حالا قابلمه را با کره ای که از قبل آب کرده بودید چرب نمایید.

مرحله سوم

با برنج کف قابلمه را پر کرده سپس با ذرت و نخود فرنگی روی برنج را بپوشانید ، دوباره یک لایه برنج ریخته روی آن را با قارچ تفت داده شده پر کنید ، از مقداری آبلیمو و نمک و فلفل بعنوان چاشنی استفاده کنید.

مرحله چهارم

دوباره یک لایه برنج ریخته روی آن را با مخلوط هویج و کدوی تفت داده شده پر کنید کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و الباقی برنج را اضافه کرده و درب ظرف را با فویل بپوشانید.

مرحله پنجم

فر را از قبل پیش گرم کنید با درجه حرارت را بر روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار داده و ظرف را برای مدت زمان ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید ، حالا فویل را برداشته و مقداری کره بر روی برنج اضافه کنید.

مرحله ششم

دوباره ظرف را برای ۳۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا ته چین گیاهی شما آماده شود . پس از اینکه از درون فر خارج نمودید و هنگامی که سرد شد ظرف را برگردانده و غذا را خارج نمایید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.