طرز تهیه حلوا انگشت پیچ

 

 قیمت حلوا برای مراسم ختم،آموزش تزیین حلوا مراسم ختم،تزیین خرما و حلوا برای مراسم ختم،فیلم طرز تهیه حلوا برای مراسم ختم،طرز تهیه حلوا برای 50 نفر طرز تهیه،حلوا ساده برای مراسم ختم،حلوا قیفی مجلسی،تهیه حلوا برای 20 نفر

دستور پخت حلوا مجلسی جنوبی مناسب برای مراسم حتم و فاتحه به تعداد زیاد، ترجیحاً حلوا را با روغن گیاهی تهیه نمایید، استفاده از روغن نباتی بخاطر اینکه حاوی اسیدهای چرب اشباع‌ شده‌ای است که در دیواره رگ رسوب می‌کند و به مرور سبب ایجاد تصلب شرایین میشود توصیه نمیشود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا انگشت پیچ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۵۰ نون میکادوی 
آرد۸ لیوان
گلاب۴ لیوان
شکر۷ لیوان
زعفرون دم کرده۱ گرم
روغن مایع بطری۹۰۰ گرمی
هلبه میزان لازم

طرز تهیه حلوا انگشت پیچ

مرحله ۱

برای شروع در ابتدا تابه را روی اجاق گاز قرار داده کمی روغن اضافه کنید روغن که داغ شد آرد را اضافه کرده و تفت دهید تا زمانی که طلایی رنگ شود و بوی آن فضای آشپزخانه را پر کند.

مرحله ۲

در اواخر تفت دادن کمی پودر هل اضافه کنید ، توجه داشته باشید آرد را با قاشق چوبی هم بزنید. در مرحله بعد شکر و گلاب را بر روی حرارت اجاق گاز قرار داده ، حرارت را کم کنید تا زمانی که شکر بخوبی درون گلاب حل شود.

مرحله ۳

توجه داشته باشید به نقطه جوش نرسد ، هنگامی که تفت دادن حلوا تمام شد ، اجاق گاز را خاموش کنید و پس از آن شربت حلوا را به آرامی و کم کم اضافه نمایید ، در یک جهت مواد را هم بزنید.

مرحله ۴

پس از تمام شدن شربت، زعفران را اضافه کنید و در همان جهت قبلی هم بزنید، جهت هم زدن باعث کشدار شدن حلوا میشود، زمانی که حلوا خودش را گرفت و روغن پس داد، با همزن برقی برای ۲ الی ۳ دقیقه در همان جهت که هم بزنید، تا کاملا یکدست و کشدار شود.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 18 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.