طرز تهیه ارمنی پلو

 

 طرز تهیه ارمنی پلو با بال مرغ +طرز تهیه پلو افغانی+ ارمنی پلو نی نی سایت +طرز تهیه بریانی +پلو ارمنی+ پلو مجلسی+ طرز تهیه غذاهای ارمنی+ طرز تهیه گردو پلو همدانی

ارمنی پلو خوشمزه خانگی مجلسی همراه با بال مرغ ، یک غذای فوق العاده خوش طعم با عطر و بوی خاص، از خوراک های اصیل ایرانی که با برنج و مرغ تهیه میشود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ارمنی پلو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک دو نفر
بال مرغ۶ تا ۵ عدد
برنج۲ پیمانه
نمک و فلفلبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
زعفران آبکردهمقداری

طرز تهیه ارمنی پلو

مرحله اول

شما برای تهیه این غذای سنتی و اصیل ایرانی ابتدا بال های مرغ را درون کاسه ای با ابعاد ماسب ریخته و برای مزه دار کردن بال های مرغ تازه، زعفران را همراه با نمک و آبلیمو درون کاسه ریخته و با بال مرغ مخلوط کنید.

مرحله دوم

هنگامی که تمام قسمت های مرغ به سس آغشته شد روغن زیتون و پیاز خرد شده را اضافه کنید، درب کاسه را بسته و مواد را برای مدت زمان ۳ الی ۵ ساعت درون یخچال قرار میدهیم تا حسابی مزه دار شود.

مرحله سوم

در مرحله بعد قابلمه ای را برای تهیه برنج روی اجاق گاز قرار دهید سپس آب را اضافه کنید هنگامی که شروع به جوشیدن کرد برنجی را که از قبل خیس کرده بودید درون قابلمه ریخته سپس کمی نمک اضافه کنید.

مرحله چهارم

کمی که جوش خورد برنج را آبکش کنید، درون قابلمه ای که قرار است غذا را تهیه کنید کمی روغن و آب اضافه کنید حالا بال‌های مزه دار شده مرغ را کف قابلمه چیده و بعد از آن برنج را اضافه کنید.

مرحله پنجم

از کمی زعفران برای مزه دار کردن برنج استفاده کنید سپس درب قابلمه را گذاشته حرارت را زیاد کنید بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه حرارت را کم کرده و شعله پخش کن را زیر قابلمه قرار دهید و صبر کنید تا برنج دم بکشد.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.