طرز تهیه پلو مکزیکی

طرز تهیه پلو مکزیکی

دستور پخت غذای فرنگی بسیار خوشمزه با مرغ و قارچ و انواع سبزیجات مانند ذرت و سویا و گوشت چرخ کرده و میگو، نخود فرنگی غنی از پروتئین می‌باشد، مقدار زیادی ویتامین و املاح نیز در آن یافت می‌شود. از این رو این گیاه دارای فواید تغذیه‌ای زیادی می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو مکزیکی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر
سینه مرغیک عدد
برنجدو پیمانه
نخود فرنگی یک تا یک نیم پیمانه
پیازدو عدد
سس کچاپدو سه قاشق غذاخوری
فلفل و ادویه و نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه پلو مکزیکی

مرحله ۱

یکی از نکاتی که غذاهای مکزیکی را خاص میکند تند بودن آن می‌باشد ، پیاز را درون ظرف مناسب ریخته همراه با مقداری روغن تفت دهید زمانی که پیازها سبک و شیشه ای شد مرغ را اضافه کنید.

مرحله ۲

مواد را کمی سرخ کنید به مرغ فلفل و نمک و ادویه را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید و تفت دهید، بعد از سرخ شدن گوشت آب را اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم مرغ بپزد.

مرحله ۳

در یک ظرف جداگانه نخود فرنگی ها را ریخته بپزید، پس از آماده شدن مرغ و نخود، سینه مرغ را ریش ریش کرده و نمودها را نیز درون آبکش ریخته تا آب آن گرفته شود. حالا تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن اضافه کنید.

مرحله ۴

یک عدد پیاز را خرد کنید و درون تابه تفت دهید سپس مرغ و نخود را اضافه کرده و تفت دهید در همان حال فلفل سیاه و سس کچاپ را اضافه نمایید برای تهیه این خوراک مرغ و سبزیجات خوشمزه نیازی به استفاده از رب ندارید.

مرحله ۵

برنج را بصورت ابکش آماده کنید و مواد را بصورت لایه لایه درون قابلمه ریخته و آن را روی اجاق گاز قرار دهید تا پلو مجلسی شما آماده شود، چون مواد شما با سس مخلوط شده اجاق گاز را کمی زودتر خاموش نمایید تا برنج شما بصورت شفته در نیاید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.