طرز تهیه کوکو ماکارونی

طرز تهیه کوکو ماکارونی بدون فر و بدون گوشت با طعم عالی و بینظیر

دستور پخت کوکو مجلسی و خوشمزه خانگی همراه با پنیر پیتزا و گوشت چرخ کرده، این خوراک ساده را میتوانید با قالب های مختلف در اشکال گوناکون تهیه نمایید ، همچنین از موادی مانند قارچ و مرغ و سوسیس و کالباس هم میتوانید استفاده نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو ماکارونی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر
ماکارونی شکل دار۱ بسته
پیاز رنده شده ۲ عدد
نمک و فلفل مقداری
تخم مرغ ۵ عدد
پنیر پیتزامقداری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپ
روغنبه اندازه نیاز
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
زرشکمقداری
پیاز سرخ کردهمقداری
فلفل دلمهمقداری
گوجه فرنگی نگینی برای تزیین

طرز تهیه کوکو ماکارونی

مرحله ۱

برای آماده نمودن یک کوکو خوشمزه پیازهای رنده شده را درون تابه ریخته و کمی تفت دهید اندکی بعد گوشت را اضافه کنید و مقداری روغن درون تابه ریخته و مواد را سرخ نمایید.

مرحله ۲

سپس رب گوجه فرنگی را اضافه نموده و با گوشت و پیاز مخلوط کنید، پس از سرخ کردن زیر اجاق گاز را خاموش کرده و اجاره دهید تا کمی سرد شوند.

مرحله ۳

تا زمانی که مواد سرد میشود ماکارونی را درون قابلمه ریخته و بصورت آبکش آماده نمایید ، برای دو بار با آب سرد ماکارونی را شسته و پس از انجام این کار درون کاسه ریخته و به آن تخم مرغ و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید.

مرحله ۴

بخوبی مواد را با هم مخلوط کرده تا کاملا یکدست و یکنواخت شود و ادویه بخورد ماکارونی برود ، حالا ته ظرف مخصوص فر را کمی چرب کرده و نیمی از ماکارونی را درون آن بریزید.

مرحله ۵

سپس روی آن گوشت پخته شده را ریخته و الباقی ماکارونی را همراه با پنیر پیتزا اضافه کنید . حالا برای تزیین از گوجه فرنگی نگینی خرد شده و زرشک و پیاز سرخ شده و فلفل دلمه ای استفاده کنید.

مرحله ۶

ظرف را درون فر برای ۴۰ دقیقه با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار دهید تا کوکو مجلسی شما آماده برای سرو شود.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 22 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.