طرز تهیه سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار

آموزش درست کردن سالاد خانگی خوشمزه رژیمی با مرغ و سس مخصوص،سالاد سزار یک سالاد خوشمزه ایتالیایی میباشد و توسط مهاجری از این کشور بنام سزار کاردینی که در کشور مکزیک زندگی میکرد برای اولین بار تهیه و به مشتریان رستورانش عرضه شد، این سالاد را با ماهی کولی ، بیکن و مرغ سوخاری ( سالاد سزار سنسو ) میتوانید طبخ نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد سزار در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر
کاهودو عدد
سینه مرغیک عدد
پنیر بوترکیزه۱۰۰ گرم
پنیر پارمسان۱۰۰ گرم
سس خردلیک قاشق غذاخوری
آبلیمویک چهارم فنجان
سرکه بالزامیکیک چهارم فنجان
روغن زیتوننصف فنجان
زرده تخم مرغسه عدد
سیردو حبه
ماهییک تکه
نان کروسان برش داده شدهبه میزان لازم
زیتون حلقه حلقه شدهبرای تزئین
پودر سیر و پودر زنجبیل و نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمزبه میزان لازم

طرز تهیه سالاد سزار

مرحله ۱

برای تهیه این سالاد ایتالیایی خوشمزه و پرطرفدار اولین کاری که شما انجام میدهید مزه دار نمودن مرغ می‌باشد پس از اینکه مرغ را در ابعاد کوچک خرد کردید آنرا درون کاسه ریخته و با مقداری فلفل سیاه و پودر زنجبیل و پودر سیر مخلوط کنید.

مرحله ۲

سپس به این مواد آبلیمو و روغن زیتون را نیز اضافه نمایید، روی کاسه را با سلفون پوشانده و برای مدت زمان ۱ الی ۲ ساعت ظرف را درون یخچال قرار داده تا حسابی مزه دار و جا افتاده شود.

مرحله ۳

در این فاصله زمانی شما میتوانید سس مخصوص سالاد سزار را آماده کنید برای این کار زرده های تخم مرغ را درون کاسه ریخته و بخوبی هم میزنید سپس سس خردل و سرمه بالزامیک را اضافه کنید.

مرحله ۴

به کمک قاشق مواد را با هم مخلوط میکنیم سپس سیر رنده شده را و بعد از آن ( ماهی آنچوی له شده البته اگر پیدا کردید ) و مقداری آبلیمو به مواد سس اضافه میکنیم.

مرحله ۵

اضافه کردن نوک قاشق چایخوری نمک نیز باعث میشود سس شما حالت بهتری داشته باشد ، حالا نوبت اضافه کردن روغن زیتون می‌باشد ، روغن را آرام آرام اضافه کنید.

مرحله ۶

بصورت مداوم سس را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. در مرحله بعد پنیر بوتوکیزه رنده شده را همراه با فلفل سیاه و یک قاشق غذاخوری آب مخلوط نموده و به سس اضافه میکنیم.

مرحله ۷

مواد را برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار میدهیم تا مزه بهتری بگیرد ، اکنون نان های برش زده را به نمک و فلفل قرمز و پودر سیر آغشته کنید سپس تابه را بر روی اجاق گاز قرار داده مقداری روغن زیتون اضافه کنید.

مرحله ۸

هنگامی که روغن داغ شد نان ها را درون تابه قرار داده و دو طرف آنرا سرخ کنید، زمانی که طلایی رنگ شد پنیر پارمسان را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا به کف تابه نچسبد، وقتی که پنیر آب شد نان شما آماده شده است.

مرحله ۹

در مرحله بعد مرغ های مزه دار شده را بدون روغن درون تابه تفت دهید برای مدت زمان ۵ دقیقه سپس بر روی مرغ ها مقداری سس بریزید، حالا درون ظرفی که برای سرو سالاد مجلسی تهیه کرده اید

مرحله ۱۰

کاهو های درشت خرد شده را چیده سس مخصوص را با کاهو ها مخلوط کنید و بعد از انجام این کار نان و مرغ گریل شده را درون ظرف قرار دهید و با زیتون و پنیر پارمسان خوراک خود را تزیین نمایید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 19 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.