طرز تهیه بریانی هندی

طرز تهیه چیکن بریانی مرغ هندی دونفره خوشمزه و رستورانی

 

دستور پخت بریانی خوشمزه خانگی به روش بین المللی با مرغ، این خوراک عالی ترکیب غذاهای مغولی یا گورکانیان هند و آندرا پرادشی در آشپزخانهٔ نظام حیدرآباد، حاکم قلمرو تاریخی حیدرآباد میباشد. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بریانی هندی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر
برنج۴ پیمانه
ماستیک پیمانه
گوجه له شده۴ عدد
فلفل سبز تند۲ عدد
مرغ‌۱ عدد
روغن۱ پیمانه
نمک‌۱ قاشق غذا‌خوری
چوپ‌دارچین‌۱عدد
برگ بو۱ پر
سیر و زنجبیل کوبیده شده۳ قاشق غذاخوری
زردچوبه و پودرتخم گشنیز و گل بادیان۱ ق غ از هر کدام
پودر زیره و پودر پاپریکا۱ ق غ از هر کدام
تمرهندی و آلو بخارا۴ عدد از هر کدام
ادویه بریانی۳ ق غ خوری
پودر پیاز۴ ق غ
گلاب۱ ق غ

طرز تهیه بریانی هندی

مرحله ۱

برای تهیه مرغ بریانی خوش طعم و خوش عطر پس از اینکه قابلمه را تا نصفه پر کردید آنرا بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس گل بادبان و برگ بو را اضافه کنید کمی هم بزنید.

مرحله ۲

سپس نمک و چوب دارچین و در انتها یک قاشق غذاخوری روغن مایع درون قابلمه ریخته و درب آن را بسته و اجازه دهید تا بجوشد. در مرحله بعد تابه ای مناسب را روی اجاق قرار داده مقداری روغن اضافه کنید.

مرحله ۳

سپس سیر و زنجبیل له شده را درون تابه ریخته و تفت دهید حالا مرغ را درون تابه ریخته و سرخ کنید ، مقداری نمک و فلفل و زردچوبه و پودر تخم گشنیز اضافه نموده کمی هم بزنید.

مرحله ۴

سپس پودر زیره و پاپریکا را اضافه نمایید ، بعد از انجام این مراحل تمر هندی و آلو بخارا و پودر پیاز را به مرغ اضافه کنید در آخر ماست و یک قاشق غذاخوری گلاب و ادویه بریانی را درون تابه ریخته و تفت دهید.

مرحله ۵

بعد از گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمانی که آب مرغ کشیده اجاق را خاموش نمایید. حالا برنج را درون قابلمه ریخته و بعد از اینکه چند جوش خورد آنرا آبکش میکنیم ، کف قابلمه ای جداگانه را با مقداری روغن چرب کنید.

مرحله ۶

سپس یک لایه برنج و یک لایه مرغ ریخته به همین ترتیب ادامه می‌دهیم بصورت لایه لایه تا قابلمه پر شود، روی برنج را با زعفران تزیین کرده و برای ۱۵ دقیقه روی گاز قرار میدهیم تا خوراک مرغ خانگی کاملا جا افتاده و آماده برای سرو شود.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.